Z przykrością informujemy, że konferencja pn. „Innowacyjne narzędzia ICT do planowania rozwoju gospodarstw szansą na wzrost konkurencyjności polskiego rolnictwa” planowana do realizacji w dniach 30.11-01.12.2021 r. w Warszawie, z przyczyn niezależnych od Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Odział w Warszawie, nie odbędzie się we wskazanym wyżej terminie. Realizacja wydarzenia planowana jest na I półrocze 2022 roku.
Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Warszawie zaprasza do wzięcia udziału w dwudniowej konferencji pn. „Innowacyjne narzędzia ICT do planowania rozwoju gospodarstw szansą na wzrost konkurencyjności polskiego rolnictwa”, organizowanej we współpracy z Polskim Zrzeszeniem Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM), w ramach Sieci na rzecz innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich (SIR).
Celem konferencji jest upowszechnienie informacji o innowacyjnych rozwiązaniach teleinformatycznych wspierających produkcję rolniczą. Ideą konferencji jest przede wszystkim zwiększenie poziomu wiedzy dotyczącej innowacyjnych metod zarządzania produkcją rolniczą, w tym roślinną i zwierzęcą, przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych, zarówno tych obecnie dostępnych na polskim rynku, oraz takich, które funkcjonują w fazie prototypu lub pilotażu. Wydarzenie będzie również doskonałym miejscem do prowadzenia dyskusji w zakresie rozwoju narzędzi informatycznych wspierających produkcję rolniczą, dostępności do informacji o tej produkcji zbieranych w wielu systemach i bazach danych oraz integracji takich danych wraz udostępnieniem rolnikowi.
Wydarzenie odbędzie się w formie prelekcji wraz sesjami tematycznymi moderowanymi przez ekspertów wg poniższych kategorii:
- IT w produkcji roślinnej (rolnictwo precyzyjne, drony, zobrazowania satelitarne)-
- IT w produkcji zwierzęcej (sensory douszne, monitoring behawioru, czujniki mikroklimatu)
- IT wspomagające zrównoważoną produkcję (kalkulatory emisyjności, monitoring zasobów, optymalizacja środków produkcji)
- Internet rzeczy w ekosystemie dostaw żywności (traceability, blockchain)
- Integracja systemów informatycznych oraz transfer danych
- IT w ekonomice i finansach (systemy zarządzania produkcją rolniczą)
W trakcie wydarzenia zostaną zaprezentowane Grupy Operacyjne EPI realizujące w ramach działania „Współpraca” innowacyjne projekty mające na celu opracowanie i wdrożenie rozwiązań IT wpływających pozytywnie na rozwój produkcji rolniczej.
Dodatkowo podczas konferencji prowadzone będą konsultacje świadczone przez krajowych brokerów innowacji z zakresu działania „Współpraca” oraz wsparcia dla tworzących się Grup Operacyjnych EPI.
Do uczestnictwa w konferencji zapraszamy w szczególności rolników, przedsiębiorców, przedstawicieli Grup Operacyjnych EPI, doradztwa rolniczego, nauki i administracji publicznej oraz osoby zainteresowane tematyką wydarzenia.
Dla uczestników reprezentujących konkretne narzędzie IT przygotowaliśmy do dyspozycji powierzchnię wystawienniczą, dzięki której będzie możliwość promocji danego i rozwiązania (wdrożonego lub będącego w fazie pilotażu). Zachęcamy do przywiezienia ze sobą ulotek, rollupów bądź innych materiałów informacyjno-promocyjnych. Ponadto w trakcie konferencji prezentowany będzie materiał filmowy promujący innowacyjne rozwiązania IT reprezentowane przez uczestników wydarzenia. Informację o chęci skorzystania z możliwości promocji prosimy zgłaszać mailowo poprzez wypełnioną kartą informacyjną.
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt ze wskazanymi poniżej osobami:
- Iwona Ryć – tel. 22 274 23 20
Informacje organizacyjne
Konferencja pn. „Innowacyjne narzędzia ICT do planowania rozwoju gospodarstw szansą na wzrost konkurencyjności polskiego rolnictwa”, odbędzie się w dniach 30 listopada – 1 grudnia 2021 w Warszawie.
Dokładne miejsce realizacji wydarzenia zostanie podane do Państwa wiadomości po zakończonej procedurze przetargowej.
W przypadku gdy sytuacja związana z epidemią wirusa Sars-COV-2 nie pozwoli na organizację konferencji w powyższym terminie, odbędzie się ona w pierwszym możliwym do zrealizowania terminie, o który poinformujemy Państwa z wyprzedzeniem.
Udział w konferencji jest bezpłatny. Organizator zapewnia nocleg w pokojach 1-osobowych oraz wyżywienie, zgodnie z harmonogramem wydarzenia, a także miejsca parkingowe dla uczestników konferencji.
Zainteresowanych uczestnictwem w wydarzeniu prosimy o przesłanie wypełnionych i podpisanych skanów formularzy karty zgłoszenia uczestnictwa oraz w przypadku chęci skorzystania z promocji konkretnego rozwiązania IT również karty informacyjnej, na adres mailowy sir@cdr.gov.pl w terminie do 19 listopada 2021 r.
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc, o uczestnictwie w wydarzeniu decyduje kolejność zgłoszeń.
Każde zgłoszenie zostanie potwierdzone mailowo. W przypadku, gdy zgłaszający nie otrzyma ww. potwierdzenia, będzie to oznaczało, że zgłoszenie nie wpłynęło na wskazaną wyżej skrzynkę mailową. Konferencja planowana jest na 70 osób. O zakwalifikowaniu się na listę uczestników zostaną Państwo poinformowani telefonicznie lub mailowo, po 22 listopada br.
Zapraszamy do udziału!
Do pobrania:
– karta zgłoszenia uczestnictwa