„Dobre z Lasu”, czyli znak towarowy Lasów Państwowych

„Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych będący elementem projektu “Zdrowa żywność z polskich lasów”. Jego celem jest promowanie produktów pochodzących z polskich lasów. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo żywności najwyższej jakości stworzonej na bazie naturalnych składników.

 

O projekcie

Projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów”, realizowany przez Lasy Państwowe, ma na celu promowanie dziczyzny, miodów oraz płodów runa leśnego pochodzących z polskich lasów.

Znaczna część dziczyzny pozyskanej w Polsce jest eksportowana do zakładów przetwórczych w Europie Zachodniej, co w połączeniu z zanikiem tradycji przetwarzania i konsumowania dziczyzny w naszym kraju znacznie ogranicza społeczeństwu możliwość jej poznania i posmakowania.

Jednym z celów projektu „Zdrowa żywność z polskich lasów” jest odwrócenie tego niekorzystnego dla polskich konsumentów trendu i umożliwienie konsumpcji w pełni ekologicznej, naturalnej i zdrowej żywności po konkurencyjnych rynkowo cenach. Realizacja tego zadania jest możliwa tylko i wyłącznie dzięki prowadzonej przez polskich leśników zrównoważonej i wielofunkcyjnej gospodarce leśnej. Pozwala ona na korzystanie z dóbr, które daje las, bez wyrządzania mu szkody i zaburzania naturalnej harmonii.

 

O marce

Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych propagujący projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów”. Dzięki logotypowi „Dobre z Lasu” Lasy Państwowe chcą promować żywność naturalnego pochodzenia. Jednocześnie jest on symbolem gwarantującym jej jakość i pozyskanie w sposób zrównoważony i niezaburzający funkcjonowania przyrody.

Franczyza

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu ogłosiła możliwość uruchomienia sklepów Dobre z Lasu na zasadach franczyzy. Sklep będzie zarządzany przez niezależnego Operatora wyłonionego w drodze konkursu.

Wariant 1:

Lokal przeznaczony na sklep Dobre z Lasu i jego wyposażenie jest własnością RDLP.

Wariant 2:

Lokal przeznaczony na sklep Dobre z Lasu jest własnością bądź jest zarządzany przez niezależnego Operatora, a wyposażenie sklepu stanowi własność RDLP.

Wariant 3:

Lokal i wyposażenie są własnością bądź są zarządzane przez Operatora.

Wariant 4:

Uruchomienie Punktu Promocyjnego Dobre z Lasu.

We wszystkich wariantach założono, że sklep Dobre z Lasu zarządzany jest przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem i RDLP. Operatora wyłania RDLP w drodze konkursu. Wszystkie działania promocyjne i marketingowe, bez względu na wybór wariantu nadzorowane są przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych.

Więcej informacji udostępnionych jest na stronie internetowej Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych we Wrocławiu