Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

18-07-2022 do 17-07-2023

325 000,00

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich -63,63%, Krajowe środki publiczne 36,37%.

www.chojnickikoszyk.pl

Utworzenie systemu marketingu, sprzedaży i dystrybucji produktów wprost od rolnika w grupie operacyjnej pn. " Chojnicki Koszyk" w oparciu o platformę internetową, działająca także na urządzeniach mobilnych, dopasowaną do uwarunkowań i możliwości produkcyjnych i sprzedażowych uczestniczących w grupie rolników oraz dostosowaną do potrzeb ich aktualnych i potencjalnych klientów. Platforma umożliwi indywidualny i wspólny marketing oferty każdego rolnika z grupy, dając możliwość klientom zamówienia i zapłaty za wybrany przez siebie koszyk produktów. Ponadto platforma ułatwi zarządzanie logistyką, magazynowaniem i dystrybucją produktów pomiędzy stałymi punktami odbioru. W ramach tworzonego systemu, rolnicy będą sprzedawać swoje produkty bezpośrednio konsumentom na platformie internetowej, która funkcjonować będzie jak wirtualny targ, bez ograniczeń, co do liczby kupujących. Główne zadania: 1. Zakup samochodu dostawczego; 2. Utworzenie internetowej platformy sprzedażowej (strona www + aplikacja mobilna). 3. Wyposażanie centrum logistycznego i punktów odbioru (namiot, lodówka, waga, opakowanie, etykiety itp.). 4. Stworzenie wspólnej promocji i dystrybucji produktów poprzez ujednolicone logo, etykiety, szybką dostawą do klienta ( bezpośrednio samochodem dostawczym). 5. Stworzenie sprawnego systemu zarządzania przechowywaniem, dystrybucją i sprzedażą produktów. Rezultaty : 1.Zwiększenie aktywności gospodarczej lokalnych rolników, 2.Wprowadzenie do wspólnej sprzedaży min.14 produktów, 3.Zaangażowanie w system sprzedaży min.9 rolników i 800 konsumentów, 4.Skrócenie czasu przetwarzania i dostawy produktów i surowców spożywczych, 5.Wzrost świadomości ekologicznej konsumentów, 6. Wzrost sprzedaży i konsumpcji lokalnych produktów żywieniowych. 7. Wzrost konkurencyjności małych gospodarstw i małych producentów rolnych w regionie.

1. Ożywienie przedsiębiorczości na wsi oraz lokalnego rozwoju gospodarczego. 2. Wzrost dochodów lokalnych gospodarstw i producentów rolnych. 3. Zapewnienie konsumentom ciągłych dostaw zdrowej i świeżej żywności, wiadomego pochodzenia. 4. Ograniczenie oddziaływania na środowisko naturalnego systemów produkcji rolnej, 5. Zwiększenie atrakcyjności regionu dla mieszkańców, inwestorów i turystów, 6. Wzrost współpracy i lokalnej solidarności.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja