Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

08-08-2022 do 08-08-2023

325 000,00

Środki zewnętrzne pochodzące z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (w ramach działania M16 Współpraca dla operacji Tworzenie krótkich łańcuchów dostaw) w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w wysokości 63,63% kwoty pomocy oraz z krajowych środków publicznych w wysokości 36,37% kwoty pomocy.

www.smakipogorza.pl

Operacja w którą zaangażowanych jest 6 rolników skupionych w grupie operacyjnej SMAKI POGÓRZA postawiła sobie za cel powstanie nowego KŁŻ w oparciu o wina z wyrobów rzemieślniczych, sery i warzywa oraz owoce komponujące się z winami w ramach tzw. deski serów w tym budowę piwnicy degustacyjnej zakup wyposażenia piwnicy degustacyjnej, uruchomienie Banku Wina, zakup przyczepki do sprzedaży w trakcie imprez i wydarzeń będącej jednocześnie środkiem transporty oraz oferowanie produktów pod wspólną marką bezpośrednio od rolników poprzez sprzedaż bezpośrednio w gospodarstwie, wyznaczonych punktach oraz w sieci Internet w tym poprzez tzw. Bank Wina. Działania te prowadzą do wyeliminowania w łańcuchu dostaw pośredników i przyczyniają się do podniesienia przychodów rolników z drugiej strony obniżenia ceny końcowej produktu. Rezultatami będą nowe kanały zbytu produktów zbożowych oferowanych przez grupę operacyjną oraz asortyment ilość produktów szacowana na 16.

W wyniku realizacji operacji rolnicy w niej uczestniczący będą mogli samodzielnie i wspólnie sprzedać swoje produkty konsumentom docelowym eliminując pośredników. Powstaną nowe kanały i formy sprzedaży bezpośredniej jak też niezbędna infrastruktura jak piwnica degustacyjna do prowadzenia degustacji i sprzedaży produktów grupy, Bank Wina, powstają stojaki sprzedażowe w wybranych punktach. Zostaną też rozbudowane formy i kanały sprzedaży bezpośredniej m.in o narzędzia elektroniczne jak sklep internetowy i aplikacja. Prowadzona będzie też sprzedaż pod wspólną marką w tym w trakcie wydarzeń i imprez z zakupionej przyczepki (będącej jednocześnie środkiem transportu). Wiele z zaproponowanych rozwiązań pozwoli na zdobycie stałych rynków zbytu i stworzenie więzi między producentem i konsumentem. Jednocześnie grupa planuje rozszerzać liczbę rolników w swojej grupie, tak aby docelowo osiągnąć 7 dostawców produktów rolnych i 18 różnych produktów.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja