Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

28-07-2022 do 28-07-2023

325 000,00

EFRROW, krajowe środki publiczne

www.warminskikoszyk.pl

Podstawowym celem grupy operacyjnej ,,Warmiński Koszyk'' jest rozpowszechnienie krótkiego łańcucha żywności oraz dostarczenie zdrowej, ekologicznej żywności indywidualnemu klientowi. Poprzez skrócenie łańcucha dostaw, żywność ta zostanie dostarczona w krótszym czasie do konsumenta, co wpłynie na świeżość produktu oraz niższą cenę wyprodukowanej żywności. Spełnione zostaną również pojawiające się oczekiwania konsumentów dotyczące chęci zakupów zdrowej żywności, prosto od rolnika. Pominięcie pośredników w łańcuchu dostaw przyczyni się także do wzrostu zysków członków grupy z prowadzonej działalności. Grupa operacyjna składa się z 5 rolników zajmujących się produkcją jak i dystrybucją 25 produktów tj.: miód, pyłek pszczeli, różne warzywa, różnego rodzaju sery, kasza gryczana, olej z konopi włóknistych, mąka i inne. Główne zadania do zrealizowania to m.in.: zakup środka transportu, który przyczyni się do płynności sprzedaży oferowanych produktów, polepszy efektywność oraz częstotliwość sprzedaży po za miejscem prowadzenia działalności, np. na targowiskach oraz umożliwi dostawy bezpośrednio do klienta. Dzięki zakupionemu środkowi transportu grupa operacyjna stanie się niezależna od zewnętrznych, wynajmowanych dostawców (pominięcie pośredników). Kolejnym zadaniem niezbędnym do wykonania jest zakup pracowni pszczelarskiej. Pozwoli to na poprawienie warunków pracy, wydajniejsze wybieranie miodu oraz umożliwi jego przetwarzanie (kremowanie itp.) co zwiększy asortyment i atrakcyjność produktów, a tym samym ich konkurencyjność. Poprawa warunków oraz sterylność pracowni pozwoli również m.in. na przygotowanie do sprzedaży innych produktów pszczelich, np. suszenie i czyszczenie pyłku pszczelego. Większa powierzchnia pracowni pozwoli również na przechowywanie miodu i jego sprzedaż również po za sezonem. Są to zadania niezbędne, aby grupa mogła konkurować na rynku z innymi podmiotami. Innymi zadaniami do wykonania są: zakup maszyn do przetwarzania i przygotowywania do sprzedaży miodu, kaszy gryczanej czy sera i innych. Poprzez zastosowaniu własnego loga grupa operacyjna będzie łatwo zapamiętywana przez konsumentów i kojarzona przy zakupach w przyszłości, a opakowania staną się bardziej atrakcyjne, co jest bardzo istotnym elementem promocji i wyróżnienia produktów spośród konkurencji. Wszystkie wymienione zadania przyczynią się do rozwoju sprzedaży oferowanych produktów przez grupę, a tym samym firma będzie mogła konkurować z innymi podmiotami na rynku.

Główne korzyści dla adresatów produktów to przede wszystkim zdrowy, o wysokich walorach jakościowych i smakowych produkt, sprzedawany po racjonalnie niskiej cenie. Ponadto, zostaną zastowane różne kanały sprzedażowe, tj.: sprzedaż z gospodarstwa, sprzedaż na rynkach, targowiskach, ale również sprzedaż online, przy pomocy sklepu internetowego, dzięki czemu konsument będzie mógł zakupić dany produkt bez wychodzenia z domu. Poprzez zastosowaniu własnego loga grupa operacyjna będzie łatwo zapamiętywana przez konsumentów i kojarzona przy zakupach w przyszłości.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja