Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

25-07-2022 do 25-07-2025

325 000,00

środki EFRROW w wysokości 206797.50 zł, krajowe środki publiczne w wysokości 118202.50 zł.

www.naturalne-smaki.pl

W skład grupy operacyjnej pod nazwą Naturalne-Smaki wchodzi sześciu rolników o zróżnicowanym asortymencie produktów. Producenci zarejestrowani są w formie Rolniczego Handlu Detalicznego w Powiatowej Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej oraz w formie dostaw bezpośrednich i produkcji pierwotnej w Powiatowej Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Wszyscy producenci prowadzą gospodarstwa rolne. W skład konsorcjum wchodzą producenci produktów spożywczych takich jak: miód, jaja kurze, ser typu Gołda, masło, pomidory, ogórki, truskawki, ziemniaki, którzy już produkują te artykuły i próbują wprowadzać je na rynek. Celem operacji będzie utworzenie konsorcjum sprzedażowego, wypracowanie jednej marki produktów pod wspólnym logo rozpoznawalnym na lokalnym rynku i nie tylko, zdobywanie stałych odbiorców w celu dalszego rozwijania produkcji i zwiększania sprzedaży w ramach rolniczego handlu detalicznego, dostaw bezpośrednich i produkcji pierwotnej. Umożliwienie sprzedaży (dostawy) prosto z gospodarstwa. Zdobywanie dzięki wspólnej stronie internetowej kolejnych odbiorców również spoza Województwa Podlaskiego. Strona internetowa będzie informowała klientów o produktach i ich dostępności, promocjach i aktualnych miejscach sprzedaży. Logo grupy bedzie zamieszczone na etykietach, opakowaniach i na stronie www. W ten sposób utworzony przez producentów rolnych krótki łańcuch dostaw poprawi konkurencyjność oraz jakość produktów wytwarzanych przez grupę EPI oraz zapewni promocję na rynkach lokalnych. W okresie docelowym założono zwiększenie produkcji produktów rolnych. W ramach operacji będzie pobudowany budynek pracowni pasiecznej, zakupiony sprzęt wykorzystywany przy produkcji, obróbce i sprzedaży oferowanych produktów w tym niezbędne środki transportu służące do przewozu produktów na targowiska.

Dzięki współpracy grupa będzie dysponowała większą ilością zróżnicowanego produktu ,co pozwoli na budowanie stabilnej bazy klientów, stałych odbiorców żywności. Szerszy sortyment produkowany pod jedną marką ułatwi klientom zakupy w jednym miejscu. Zarówno asortyment produktów jak i ich ilość będzie zwiększana. Doskonalone też będą metody sprzedaży z gospodarstwa.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja


logo unia

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.”

Projekt opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020

Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi