Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

22-06-2022 do 22-06-2023

325 000,00

środki EFROW wysokości 206 797,50 zł, co stanowi 63,63% przyznanej pomocy na realizację operacji, środki publiczne w wysokości 118 202,50 zł co stanowi 36,37% przyznanej pomocy na realizację operacji

www.olewinscy.pl

Celem Grupy Olewińscy jest zbudowanie krótkiego łańcucha dostaw żywności z indywidualnie operujących producentów, pominięcie pośredników, stworzenie nowych produktów, w tym ekologicznych, uruchomienie wspólnej sprzedaży bezpośredniej oraz zbudowanie i popularyzacja nowej pro-ekologicznej marki warmińskiej. Grupa pragnie wykorzystać potencjał rodziny składający się z dwóch pokoleń rolników, które łączą wartości tradycyjne i regionalne z ekologią. Oprócz połączenia zróżnicowanej indywidualnej produkcji w jedną szerszą ofertę, w ramach operacji, planowane jest uruchomienie przetwórstwa mleka i owoców, a co za tym idzie zwiększenie dochodów. Celem Grupy jest również stworzenie nowych kanałów dystrybucji, tych tradycyjnych jak i internetowych oraz uruchomienie wspólnej sprzedaży również poza teren województwa warmińsko-mazurskiego aby popularyzować stworzoną markę oraz rodzimy region, a także zwiększyć produkcję i sprzedaż bezpośrednią. Grupa Operacyjna zamierza również kontynuować in rozwijać aktywność propagującą ekologiczny i zgodny z naturą sposób gospodarowania, produkcji i odżywiania.

W ramach realizacji operacji GRUPA OLEWIŃSCY stworzy nowe produkty, w tym ekologiczne oraz nowe kanały dystrybucji zapewniające zrównoważone dostawy zdrowej żywności. W ramach działania grupy nastąpi skrócenie łańcucha dostaw poprzez wyeliminowanie pośredników, a w efekcie poszerzenie rynków zbytu i zwiększenie konkurencyjności na rynku. Realną korzyścią będzie również opracowanie nowych modeli sprzedaży bezpośredniej takich jak dostawy bezpośrednie, sprzedaż internetowa oraz sprzedaż na różnego rodzaju targowiskach i bazarach województwa warmińsko-mazurskiego oraz poza nim. Ww. modele sprzedaży spowodują skrócenie czasu realizacji dostaw, podniesienie jakości oferowanych produktów oraz zwiększenie jakości obsługi konsumenta, co zaowocuje podniesieniem dochodów gospodarstw zaangażowanych w projekt. W ramach operacji uruchomiony zostanie sklep internetowy, który będzie zawierał ofertę produktów wszystkich członków GO. Będzie on nie tylko nowym kanałem dystrybucyjnym Grupy, ale również kanałem promocyjnym budowanej marki lokalnej przy użyciu kanałów internetowych i mediów społecznościowych. W ramach działania Grupa zbuduje również swoją rozpoznawalną markę, pod którą będzie rozwijać produkcję pro-ekologiczną i zgodną z naturą.

Produkcja roślinna i ogrodnictwo