Celem operacji realizowanej przez grupę operacyjną jest sprzedaż oraz promocja przede wszystkim ekologicznych, lokalnych produktów rolnych poprzez 2 modele sprzedaży bezpośredniej: sklep internetowy wprowadzający udogodnienia w postaci dostawy bezpośredniej do domu, wysyłki kurierskiej lub odbioru osobistego zamówień oraz poprzez sprzedaż w sklepach stacjonarnych umiejscowionych w Wąsowie oraz Poznaniu. Wysokiej jakości produkty ofertowane przez członków konsorcjum będą sprzedawane pod wspólnym logo "Paczka wąsowska Rolnicy i Przyjaciele". Systematycznie rozszerzana baza klientów będzie na bieżąco informowana o wydarzeniach i promocjach poprzez media społecznościowe.
Lider grupy operacyjnej - Folwark Wąsowo Sp. z o.o. Sp. K. jest małym producentem przetworów warzywnych i owocowych wytwarzanych metodami tradycyjnymi oraz ekologicznymi. W ramach działalności gastronomicznej planuje także rozwój produkcji o wędliny.
Zadania lidera: 1. Przyjmowanie zamówień 2. Obsługa płatności 3. Logistyka zamówień 4. Realizowanie celów sprzedażowych grupy 5. Budowanie bazy klientów 5. Prowadzenie kont w social mediach, strony i sklepu internetowego 6. Wykonywanie zdjęć, mat. graficznych 7. Prowadzenie kampanii reklamowych. Zadaniem lidera będzie także dostarczenie produktów: Buraczki drobnotarte eko, Buraczki grubotarte eko, Buraczki z jabłkiem, Buraczki z jabłkiem prażonym, Buraczki z żurawiną eko, Buraczki z miodem eko, Ćwikła eko, Wędlin z dziczyzny, Kiełbas suszonych, Wędlin z wołowiny.
Zadania podstawowe członków konsorcjum
1. Dokonanie zakupu usług, materiałów i urządzeń deklarowanych w Załączniku nr 1 Umowy Konsorcjum w celu wyprodukowania i przygotowania produktów deklarowanych do sprzedaży w ramach grupy.
2. Przygotowywanie własnych produktów zgodnie z zamówieniami oraz wg wcześniej ustalonego harmonogramu
3. Brandowanie swoich produktów dodatkową etykietą z logotypem grupy operacyjnej (naklejki z logotypem powstaną w ramach działań grupy)
4. Utrzymywanie dobrych relacji w grupie poprzez budowanie dobrego wizerunku działania grupy operacyjnej oraz umiejscowienie na swoich kanałach komunikacji informacji o udziale w grupie operacyjnej
Realizacja projektu przewiduje zbudowanie wspólnej marki pod nazwą PACZKA WĄSOWSKA ROLNICY I PRZYJACIELE. Zakupiony środek transportu pozwoli optymalnie wykorzystać potencjał poszczególnych członków grupy. Sprzedaż bezpośrednia poprzez sklep w Folwarku i Poznaniu zmniejszy negatywny wpływ na środowisko poprzez możliwość zakupu bezpośrednio u producenta. Zastosowanie wydajnego środka transportu poprawi zarówno rentowność jak i produktywność gospodarstw. Planowany do zakupu samochód będzie spełniał najnowsze normy emisji spalin, co pozwoli na obniżenie kosztów produkcji, transportu, zużywanej energii i czasu pracy. Rolnicy tworzący krótki łańcuch żywności zaoszczędzą czas pracy, który będą mogli przeznaczyć na rozwój sprzedaży bezpośredniej poprzez redukcję liczby pośredników, optymalizację transportu oraz redukcję kosztów utrzymania.