Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

05-07-2022 do 05-07-2023

306 450,27

Środki własne

www.wasowskapaczka.pl

Celem operacji realizowanej przez grupę operacyjną jest sprzedaż oraz promocja przede wszystkim ekologicznych, lokalnych produktów rolnych poprzez 2 modele sprzedaży bezpośredniej: sklep internetowy wprowadzający udogodnienia w postaci dostawy bezpośredniej do domu, wysyłki kurierskiej lub odbioru osobistego zamówień oraz poprzez sprzedaż w sklepach stacjonarnych umiejscowionych w Wąsowie oraz Poznaniu. Wysokiej jakości produkty ofertowane przez członków konsorcjum będą sprzedawane pod wspólnym logo "Paczka wąsowska Rolnicy i Przyjaciele". Systematycznie rozszerzana baza klientów będzie na bieżąco informowana o wydarzeniach i promocjach poprzez media społecznościowe. Lider grupy operacyjnej - Folwark Wąsowo Sp. z o.o. Sp. K. jest małym producentem przetworów warzywnych i owocowych wytwarzanych metodami tradycyjnymi oraz ekologicznymi. W ramach działalności gastronomicznej planuje także rozwój produkcji o wędliny. Zadania lidera: 1. Przyjmowanie zamówień 2. Obsługa płatności 3. Logistyka zamówień 4. Realizowanie celów sprzedażowych grupy 5. Budowanie bazy klientów 5. Prowadzenie kont w social mediach, strony i sklepu internetowego 6. Wykonywanie zdjęć, mat. graficznych 7. Prowadzenie kampanii reklamowych. Zadaniem lidera będzie także dostarczenie produktów: Buraczki drobnotarte eko, Buraczki grubotarte eko, Buraczki z jabłkiem, Buraczki z jabłkiem prażonym, Buraczki z żurawiną eko, Buraczki z miodem eko, Ćwikła eko, Wędlin z dziczyzny, Kiełbas suszonych, Wędlin z wołowiny. Zadania podstawowe członków konsorcjum 1. Dokonanie zakupu usług, materiałów i urządzeń deklarowanych w Załączniku nr 1 Umowy Konsorcjum w celu wyprodukowania i przygotowania produktów deklarowanych do sprzedaży w ramach grupy. 2. Przygotowywanie własnych produktów zgodnie z zamówieniami oraz wg wcześniej ustalonego harmonogramu 3. Brandowanie swoich produktów dodatkową etykietą z logotypem grupy operacyjnej (naklejki z logotypem powstaną w ramach działań grupy) 4. Utrzymywanie dobrych relacji w grupie poprzez budowanie dobrego wizerunku działania grupy operacyjnej oraz umiejscowienie na swoich kanałach komunikacji informacji o udziale w grupie operacyjnej Realizacja projektu przewiduje zbudowanie wspólnej marki pod nazwą PACZKA WĄSOWSKA ROLNICY I PRZYJACIELE. Zakupiony środek transportu pozwoli optymalnie wykorzystać potencjał poszczególnych członków grupy. Sprzedaż bezpośrednia poprzez sklep w Folwarku i Poznaniu zmniejszy negatywny wpływ na środowisko poprzez możliwość zakupu bezpośrednio u producenta. Zastosowanie wydajnego środka transportu poprawi zarówno rentowność jak i produktywność gospodarstw. Planowany do zakupu samochód będzie spełniał najnowsze normy emisji spalin, co pozwoli na obniżenie kosztów produkcji, transportu, zużywanej energii i czasu pracy. Rolnicy tworzący krótki łańcuch żywności zaoszczędzą czas pracy, który będą mogli przeznaczyć na rozwój sprzedaży bezpośredniej poprzez redukcję liczby pośredników, optymalizację transportu oraz redukcję kosztów utrzymania.

Charakterystyka klienta docelowego: Odbiorcą produktów oferowanych w ramach grupy – czyli wyrobów wysokiej jakości wytworzonych metodami ekologicznymi, tradycyjnymi i przyjaznymi środowisku mają być klienci świadomi walorów i wartości tychże produktów, posiadający wiedzę, przekonania budujące potrzeby zakupu tych wyrobów. Są to klienci zdeterminowani w swojej postawie wobec środowiska, modelu życia na pozyskiwanie oferowanych przez grupę produktów. W głównej mierze będą to klienci indywidualni z dużych miast takich jak pobliski Poznań, ale także mieszkańcy okolicznych średnich miejscowości takich jak Nowy Tomyśl charakteryzujący wysokim PKB na mieszkańca, w co w znacznym stopniu przekłada się możliwości zakupu produktów wysokiej jakości. Klienci Ci zamieszkujący miasta, którzy ze względu na ograniczenia w dostępie do świeżych produktów m.in. oferowanych przez grupę, korzystając z łatwości składania zamówień, komplementarności oferty i dogodnej dostawie do domu, będą głównymi adresatami działań promocyjnych i marketingowych grupy. Realizacja zamówień będzie przebiegała trzema kanałami: 1. Dostawy bezpośrednie: Poprzez sklep on-line będzie możliwość zamówienia produktów z dostawą do domu przez cały rok. Dostarczenie tych produktów (często świeżych, wymagających transportu w warunkach chłodniczych), będzie możliwe dzięki zakupieniu samochodu z chłodnią, Dostawy planowane są w promieniu 100 km od Wąsowa, gdzie będzie znajdować się punkt logistyczny. Zasięg dostaw będzie obejmował miejscowości z województwa wielkopolskiego jak i z województwa lubuskiego, a także inne ościenne województwa. 2. Dostawy z wysyłką i możliwością dostawy na terenie całego kraju: Poprzez sklep będzie możliwość zamówienia produktów trwałych - po pasteryzacji i sterylizacji oraz niewymagających transportu w warunkach chłodniczych z wysyłką i dostawą za pośrednictwem firmy kurierskiej. 3. Sprzedaż bezpośrednia stacjonarna - punkty sprzedaży w Wąsowie i Poznaniu. W związku z utworzeniem nowych, stałych punktów sprzedaży w formie stacjonarnej i internetowej, klient z regionu będzie miał zawsze możliwość nabycia oferowanych produktów bez konieczności poszukiwania ich w wybranych sklepach. Dzięki współpracy w ramach krótkiego łańcucha dostaw grupa operacyjna będzie dysponowała większą ilością, adekwatnie do popytu wysokiej jakości jednolitego produktu. Pozwoli to na rozwijanie stabilnej bazy klientów. Szerszy asortyment oferowany pod jedną rozpoznawalną marką umożliwi zakupy w jednym miejscu.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja


logo unia

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.”

Projekt opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020

Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi