Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

06-07-2022 do 05-07-2023

325 742,81

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020: Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFROW) oraz krajowe środki publiczne.

www.owocowomocni.pl

Celem operacji jest wzmocnienie logistyczne wspólnej sprzedaży produktów członków grupy co przełoży się na możliwość szerszego dotarcia do klientów indywidualnych oraz na utrzymanie wysokiej jakości proponowanych do sprzedaży owoców deserowych. Dotarcie do odbiorcy końcowego z pominięciem pośredników, w ramach utworzonej grupy operacyjnej z wykorzystaniem zakupionych maszyn i urządzeń. Redukcja kosztów, poprawa jakości obsługi klienta, maksymalizacja zysków.

Utworzenie Grupy Operacyjnej Owocowo mocni pozwoli konsumentowi na zakup produktów bezpośrednio od rolników pomijając pośredników i dystrybutorów, otrzymując zgodnie z oczekiwaniem produkty świeże, wyższej jakości o podwyższonych walorach zdrowotnych i odżywczych, bez zbędnego przechowywania i przepakowywania. Klient będzie miał otwarty dostęp do informacji o pochodzeniu i sposobie wytwarzania produktów oferowanych do sprzedaży. W skład konsorcjum wchodzi grupa 5 rolników chcąca rozwijać dostawy bezpośrednie. Produkujemy owoce, które w małej ilości trafiają na rynek detaliczny i lokalne bazary, a głównie na rynek hurtowy. W ramach dofinansowania zakupimy samochód z chłodnią, dzięki czemu oferowane przez nas produkty dłużej zachowają świeżość i szybko trafią do odbiorcy. Samochód umożliwi nam dotarcie z produktami do konsumentów także z województwa mazowieckiego. Założony sklep internetowy będzie pełnił głównie funkcję informacyjną o produktach dostępnych do sprzedaży, a także o ich cenie. Zamówień będzie można dokonać drogą elektroniczną i telefoniczną. Towar będzie także dostarczany klientowi wprost pod drzwi zgodnie ze złożonym zamówieniem. Bliska odległość prowadzenia gospodarstw poszczególnych członków wpłynie na bardzo sprawną organizację wspólnej logistyki i sprzedaży. Docelowo sprzedaż będziemy prowadzić także do sklepów detalicznych w Warszawie, Sochaczewie i Łodzi. Będziemy budować świadomość naszej marki, jej pozytywny wizerunek. Będziemy dążyć do tego aby nasze logo było rozpoznawalne i kojarzyło się z produktami świeżymi, wiadomego pochodzenia i najwyższej jakości. Dzięki współpracy grupa będzie dysponowała większą ilością zróżnicowanego produktu, który będzie mogła zaoferować klientowi, pozwoli to na budowanie stabilnej bazy klientów, stałych odbiorców żywności. Operacja przewiduje zróżnicowany asortyment, obejmujący 3 produkty, czarną porzeczkę, wiśnie oraz czereśnie, docelowo planuje się poszerzenie asortymentu o jabłka i śliwki.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja