Zorganizowanie wspólnej sprzedaży oraz promocji wytwarzanych przez poszczególnych producentów produktów pozwoliło nam na osiągnięcie głównego celu jakim było utworzenie krótkiego łańcucha dostaw żywności i pominięcie pośrednika. Wypracowaliśmy markę produktu lokalnego pod wspólnym logo (Sudeccy Producenci), zorganizowaliśmy mobilny punkt wspólnej sprzedaży, powstała aplikacja mobilna.
Podczas realizacji działań zorganizowaliśmy również piknik rodzinny, na którym zaprezentowaliśmy mobilny punkt wspólnej sprzedaży. Wszystkie działania były poprzedzone lokalną kampanią reklamową (ulotki, artykuł w gazecie, lokalne portale informacyjne, media społecznościowe).
Celem było również zwiększenie dochodowości gospodarstw, poprawa efektywności przetwórstwa oraz zwiększenie asortymentu dostępnych wyrobów. Producenci zakupili również sprzęt umożliwiający włączenie do krótkiego łańcucha dostaw nowych produktów.
Dzięki inwestycjom w rozwój gospodarstw udało nam się ten cel osiągnąć. Wszystkie działania pozwoliły zintegrować środowisko producentów, dając nadzieję na dalszy rozwój współpracy.
Głównymi korzyściami wynikającymi z zastosowania przez nas poszczególnych rozwiązań są:
- eliminacja pośredników,
- zwiększenie dostępności oferowanych przez nas produktów dla konsumenta dzięki mobilności punktu sprzedaży,
- powiększenie obszaru sprzedaży dla producenta dzięki zastosowaniu mobilnej przyczepy gastronomicznej,
- zwiększenie dochodowości w gospodarstwach dzięki zrealizowanym inwestycjom,
- rozszerzenie asortymentu poprzez wspólną sprzedaż,
- identyfikacja marki dzięki zastosowaniu wspólnego logo i wspólnej promocji.