Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

20-06-2022 do 05-06-2023

325 000,00

Środki EFRROW w wysokości 206 797,50 (63,63% pomocy), krajowe środki publiczne w wysokości 118 202,50 zł (36,37% pomocy)

www.sudeccyproducenci.pl

Celem operacji jest stworzenie krótkiego łańcucha dostaw żywności poprzez zorganizowanie wspólnej sprzedaży oraz promocji produktów wytwarzanych przez członków grupy operacyjnej. Poprzez organizację wspólnej sprzedaży rozumiemy zastosowanie między innymi takich rozwiązań jak: mobilny punkt sprzedaży produktów, stworzenie aplikacji na urządzenia mobilne, wypracowanie marki produktu lokalnego pod wspólnym logo. Celem jest również zwiększenie dochodowości w poszczególnych gospodarstwach poprawa efektywności produkcji i przetwórstwa, zwiększenie asortymentu produkowanych wyrobów oraz poprawa jakości produktów między innymi dzięki inwestycjom w rozwój gospodarstw, miejsc produkcji przetwórstwa.

Głównymi korzyściami wynikającymi z wprowadzenia w życie proponowanych rozwiązań będą: zwiększenie dochodowości gospodarstw, dzięki inwestycjom w gospodarstwa, skrócenie łańcucha dostaw żywności dzięki eliminacji pośredników,poprawa jakości produktów oraz zwiększenie asortymentu oferowanego do sprzedaży, dzięki prowadzeniu wspólnej sprzedaży. Zastosowanie rozwiązania jakim jest mobilny punkt sprzedaży przyczyni się również bezpośrednio do zwiększenia dostępności oferowanych produktów dla konsumentów oraz możliwości rozwoju obszaru handlu dla producentów. Wszystkie wprowadzone działania mają również na celu zbudowanie bazy stałych klientów a przeprowadzane działania promocyjne pozyskanie nowych.

Zorganizowanie wspólnej sprzedaży oraz promocji wytwarzanych przez poszczególnych producentów produktów pozwoliło nam na osiągnięcie głównego celu jakim było utworzenie krótkiego łańcucha dostaw żywności i pominięcie pośrednika. Wypracowaliśmy markę produktu lokalnego pod wspólnym logo (Sudeccy Producenci), zorganizowaliśmy mobilny punkt wspólnej sprzedaży, powstała aplikacja mobilna. Podczas realizacji działań zorganizowaliśmy również piknik rodzinny, na którym zaprezentowaliśmy mobilny punkt wspólnej sprzedaży. Wszystkie działania były poprzedzone lokalną kampanią reklamową (ulotki, artykuł w gazecie, lokalne portale informacyjne, media społecznościowe). Celem było również zwiększenie dochodowości gospodarstw, poprawa efektywności przetwórstwa oraz zwiększenie asortymentu dostępnych wyrobów. Producenci zakupili również sprzęt umożliwiający włączenie do krótkiego łańcucha dostaw nowych produktów. Dzięki inwestycjom w rozwój gospodarstw udało nam się ten cel osiągnąć. Wszystkie działania pozwoliły zintegrować środowisko producentów, dając nadzieję na dalszy rozwój współpracy. Głównymi korzyściami wynikającymi z zastosowania przez nas poszczególnych rozwiązań są: - eliminacja pośredników, - zwiększenie dostępności oferowanych przez nas produktów dla konsumenta dzięki mobilności punktu sprzedaży, - powiększenie obszaru sprzedaży dla producenta dzięki zastosowaniu mobilnej przyczepy gastronomicznej, - zwiększenie dochodowości w gospodarstwach dzięki zrealizowanym inwestycjom, - rozszerzenie asortymentu poprzez wspólną sprzedaż, - identyfikacja marki dzięki zastosowaniu wspólnego logo i wspólnej promocji.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja