Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

22-06-2022 do 21-06-2023

325 000,00

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Działanie Współpraca

https://specjalyzpolnocnegomazowsza.netlify.app/

Celem operacji było zwiększenie dochodowości rolników wchodzących w skład grupy operacyjnej, poprzez odpowiednie przygotowanie do prowadzenia sprzedaży produktów wytworzonych w gospodarstwach bezpośrednio do odbiorców końcowych oraz opracowanie i uruchomienie dopasowanych kanałów dystrybucji, w tym również cyfrowych. Grupa stworzyła krótki łańcuch dostaw oparty na sprzedaży bezpośrednio konsumentom produktów wytwarzanych w gospodarstwach członków Grupy. Wspólna dystrybucja produktów prowadzona jest poprzez sprzedaż na lokalnych targowiskach, bazarach oraz poprzez nowe kanały dystrybucji takie jak sklep internetowy, w tym również aplikację oraz możliwość zbierania zamówień na profilach w mediach społecznościowych (pełna oferta)

Stanem docelowym ma być cykliczne zwiększanie sprzedaży produktów rolnych bezpośrednio do odbiorców ostatecznych, ze wzrostem +5% rok do roku. Grupa stworzyła krótki łańcuch dostaw oparty na sprzedaży bezpośrednio konsumentom produktów wytwarzanych w gospodarstwach członków Grupy. Wspólna dystrybucja produktów prowadzona jest poprzez sprzedaż na lokalnych targowiskach, bazarach oraz poprzez nowe kanały dystrybucji takie jak sklep internetowy, w tym również aplikację oraz możliwość zbierania zamówień na profilach w mediach społecznościowych (pełna oferta). Grupa preferuje wcześniejszą sprzedaż, a targowiska i bazary będą jednymi z miejsc odbioru zakupionych produktów. Produkty są konfekcjonowane w jednym miejscu i dostarczane (dowożone lub wysyłane) do klientów z zachowaniem odpowiednich warunków sanitarnych, tak aby zachowały maksymalny okres świeżości do spożycia. Jednocześnie grupa stale rozszerza liczbę rolników w swojej grupie, tak aby docelowo osiągnąć 6 dostawców produktów rolnych. W zakresie ilości odbiorców, członkowie grupy obecnie dostarczają swoje produkty do 8 konsumentów, a po realizacji projektu planują sprzedaż do 80 w ciągu roku. Ponadto planują zwiększyć dostępny asortyment produktów z obecnie 8 do 10 po zakończeniu realizacji operacji. Grupa w pierwszej kolejnosci zakupiła niezbędny sprzęt do produkcji i przetwórstwa produktów przeznaczonych do sprzedaży konsumentów.Ponadto grupa przygotowała spójną komunikację zewnętrzną opartą przede wszystkim o wspólne logo, które jest wykorzystane zarówno na stronie internetowej (sklepie), w aplikacji na urządzenia mobilne, a także na opakowaniach oraz na etykietach. Grupa oparła swoją informację sprzedażową o lokalność, jakość oraz działania w kierunku zrównoważenia środowiskowego, a także pokazanie składów wszystkich produktów oraz metod i technik ich wytworzenia. Grupa sprzedaje produkty do odbiorców w całej Polsce, poprzez przesyłki kurierskie dedykowane dla produktów żywnościowych, ale także dostawy do lokalnych odbiorców w województwie mazowieckim oraz województwach ościennych przy wykorzystaniu własnego środka transportu. Część asortymentu jest dostępna tylko sezonowo, z uwagi na np. okres zbioru owoców, ale jednocześnie grupa oferuje bardzo zróżnicowany asortyment, która pozwoli odbiorcom na dobranie wielu ciekawych pakietów produktów.

Zrealizowano w/w cele projektu.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja