Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

09-02-2022 do 08-02-2023

280 000,00

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020: Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFROW) oraz krajowe środki publiczne

www.zielonadolina.biz

Celem operacji realizowanej pod nazwą: „Dobre, bo z Dolnego Śląska” jest podjęcie i rozwój współpracy oraz zbiorowe działanie małych gospodarstw rolnych, a także niewielkich przedsiębiorstw skupionych w ramach grupy operacyjnej poprzez utworzenie i rozwijanie kompleksowego Centrum Produktu Lokalnego i Edukacji (CPLiE) - prowadzącego do zacieśnienia relacji geograficznych i społecznych między konsumentami a producentami i podmiotami zajmującymi się przetwórstwem na Dolnym Śląsku.

Najważniejsze zadania: 1. Stworzenie spójnego systemu identyfikacji wizualnej CPLiE. 2. Uruchomienie stacjonarnego Centrum Produktu Lokalnego i Edukacji. 3. Uruchomienie sklepu internetowego oraz aplikacji mobilnej. 4. Wdrożenie nowego modelu krótkich łańcuchów dostaw żywności (KŁDŻ) w postaci tzw. rozwiązania kompleksowego. 5. Prowadzenie wspólnej sprzedaży. 6. Prowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych.

1. wdrożenie nowego modelu krótkich łańcuchów dostaw żywności (KŁDŻ) w postaci tzw. rozwiązania kompleksowego; 2. zwiększenie rentowności poszczególnych członków grupy operacyjnej - producentów/rolników poprzez zwiększenie skali sprzedaży oferowanych produktów; 3. obniżenie kosztów związanych z organizacją sprzedaży poprzez kooperację producentów; 4. dostęp do nowego rynku zbytu poprzez stworzenie na mapie Wrocławia i Dolnego Śląska nowego; unikatowego „centrum sprzedaży” (usytuowanie w Centrum Wrocławia); 5. stworzenie w ramach CPLiE infrastruktury do gromadzenia i przetwarzania zamówień oraz przetwarzania płatności; 6. zwiększenie rozpoznawalności marek produktów dostarczanych przez rolników/producentów; 7. wspólna kontrola autentyczności produktów w oparciu o uzyskaną certyfikację; 8. stworzenie programu edukacji konsumenckiej w zakresie pochodzenia żywności i sposobu produkcji; 9. wzmocnienie potencjału stworzonego systemu KŁDŻ do obsługi miejscowego ruchu turystycznego (biura podróży, lokalne punkty informacji turystycznej, hotele i inne ośrodki noclegowe); 10. budowanie wiedzy, umiejętności i kompetencji członków Grupy Operacyjnej w zakresie zarządzania, marketingu, finansów, informatyki, sprzedaży, negocjacji itp.; 11. wzrost lojalności konsumentów w stosunku do producentów i ich produktów z obszaru Dolnego Śląska.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja