1. wdrożenie nowego modelu krótkich łańcuchów dostaw żywności (KŁDŻ) w postaci tzw. rozwiązania kompleksowego;
2. zwiększenie rentowności poszczególnych członków grupy operacyjnej - producentów/rolników poprzez zwiększenie skali sprzedaży oferowanych produktów;
3. obniżenie kosztów związanych z organizacją sprzedaży poprzez kooperację producentów;
4. dostęp do nowego rynku zbytu poprzez stworzenie na mapie Wrocławia i Dolnego Śląska nowego; unikatowego „centrum sprzedaży” (usytuowanie w Centrum Wrocławia);
5. stworzenie w ramach CPLiE infrastruktury do gromadzenia i przetwarzania zamówień oraz przetwarzania płatności;
6. zwiększenie rozpoznawalności marek produktów dostarczanych przez rolników/producentów;
7. wspólna kontrola autentyczności produktów w oparciu o uzyskaną certyfikację;
8. stworzenie programu edukacji konsumenckiej w zakresie pochodzenia żywności i sposobu produkcji;
9. wzmocnienie potencjału stworzonego systemu KŁDŻ do obsługi miejscowego ruchu turystycznego (biura podróży, lokalne punkty informacji turystycznej, hotele i inne ośrodki noclegowe);
10. budowanie wiedzy, umiejętności i kompetencji członków Grupy Operacyjnej w zakresie zarządzania, marketingu, finansów, informatyki, sprzedaży, negocjacji itp.;
11. wzrost lojalności konsumentów w stosunku do producentów i ich produktów z obszaru Dolnego Śląska.