Operacja polegała na stworzeniu nowej marki: „Koło Wina” Sp. z o. o. - po jej utworzeniu powstała mobilna platforma do wspólnej prezentacji, promocji, sprzedaży bezpośredniej i dystrybucji win, serów i jabłek produkowanych przez wspólników - członków grupy operacyjnej. Platforma ta składa się ze środka transportu wraz z zabudową, wyposażeniem oraz niezbędnymi elementami do sprzedaży wyjazdowej oraz ze strony internetowej oraz aplikacji, które umożliwiają nawigację po ofercie grupy operacyjnej, z możliwością zakupu z odbiorem osobistym, jeżeli wymagają tego przepisy. Dodatkowo strona i aplikacja pełnią rolę kanału informacyjnego, gdzie dostępne są informacje dotyczące zarówno nadchodzących wydarzeń na których ma pojawić się winobus jak i samych producentów i ich oferty. Realizacja operacji eliminuje pośredników i pozwala na przepływ wiedzy i doświadczenia między samymi rolnikami oraz między klientami a rolnikami. Ma także pozytywny wpływ na środowisko naturalne nie tylko poprzez lepszą organizację transportu i redukcję emisji spalin ale także przez wyeliminowanie opakowań przy sprzedaży wina z nalewaka.
Operacja pozwala dotrzeć z wysokiej jakości rolnymi produktami rzemieślniczymi do miejsc, gdzie nie są one na codzień dostępne. Klient może dowiedzieć się bezpośrednio od producenta wszystkiego o walorach produktu, surowcach i procesie wytwarzania oraz kupić towar bez marży pośrednika. Zastosowanie wielorazowych materiałów przy sprzedaży wina prosto z nalewaka zmniejsza liczbę produkowanych odpadów i podoba się ekologicznie myślącej klienteli. Członkowie grupy operacyjnej są podmiotami ściśle związanymi geograficznie i społecznie a tworzony krótki łańcuch dostaw wpływa zarówno na rozwój lokalny jak i na rozwój ich przedsiębiorstw/ gospodarstw, poprzez redukcję kosztów i zwiększenie atrakcyjności i konkurencyjności produktu.
Wskazanie miejsca, w którym zostały udostępnione materiały audiowizualne dotyczące operacji, o ile zostały
udostępnione: www.sir.cdr.gov.pl.