Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

21-10-2021 do 31-12-2022

325 000,00

EFRROW, krajowe środki publiczne.

http://kobialkaswietokrzyska.pl/

Stworzenie skróconego łańcucha dostaw poprzez stworzenie miejsc zbytu oraz platformy sprzedażowej - sklepu internetowego a także możliwość sezonowego uczestnictwa w regionalnych imprezach, festynach i targach, głównie w okresie letnim. Rezultat, jaki chcemy osiągnąć to stworzenie krótkiego łańcucha dostaw, który ułatwi konsumentom zakup szerokiej gamy zdrowych produktów, bezpośrednio od rolników oraz sprzedaż za pomocą sklepu internetowego. Kobiałka Świętokrzyska jest otwarta na różne grupy konsumenckie i dla każdej z grup staraliśmy się przygotować atrakcyjną formę zakupu zdrowych produktów żywnościowych. Grupy te analizowaliśmy pod względem następujących kryteriów: społeczne (pozycja społeczna, wykształcenie, aktywność zawodowa), demograficzne (wiek, pleć, miejsce zamieszkania), ekonomiczne (poziom dochodów). Jak można zauważyć polska wieś bogaci się, a bogacący się konsumenci zmieniają swoje nawyki żywieniowe, a co za tym idzie - zakupowe. Dlatego jesteśmy otwarci zarówno na klientów z miast jak rodzimych terenów wiejskich. Stale miejsca zbytu oraz platforma sprzedażowa - sklep internetowy zapewnić mają stabilność i regularność sprzedaży, natomiast mobilność grupy stworzy możliwości sezonowego uczestnictwa w regionalnych imprezach, festynach i targach, głównie w okresie letnim.

Operacja uwzględnia ogólnie widoczny wzrost świadomości konsumenckiej w naszym regionie a w szczególności rosnącą potrzebę wzbogacania form handlu ofertą towarzyszącą, polegającą na promocji lokalnych produktów, edukacji ekologicznej, degustacji i pokazów samodzielnego wyrobu. Pandemia Covid 19 spowodowała z jednej strony znaczny wzrost popularności zakupów na odległość, internetowego zaopatrywania się z dostawą pod drzwi domu, ale z drugiej strony skumulowała olbrzymie potrzeby kontaktów międzyludzkich, uczestnictwa w plenerowych imprezach zbiorowych tj. zaplanowanych do realizacji Rodzinnych Kiermaszów Farmerskich, oferowania do sprzedaży w gospodarstwach rolnych będących członków grupy produktów itp. Jeszcze w czasach "przedpandemicznych" rosła popularność tzw. turystyki kulinarnej, enoturystyki (odwiedzanie różnych winnic) w połączeniu z agroturystyką. Po ustąpieniu pandemii popularność handlowych imprez plenerowych i turystyki kulinarnej jeszcze wzrośnie, co pozwala oczekiwać powodzenia planowanej operacji. Skrócenie łańcucha dostaw żywności, to przede wszystkim lepsza jakość produktów, jakie będziemy oferować klientom, niższe ceny oraz indywidualne podejście do konsumentów. To właśnie od rolnika rozpoczyna się łańcuch dostaw i to do rolnika powinna trafiać znaczna część zysków. W obecnych czasach bardzo istotne dla nas jest oferowanie świeżej. zdrowej, ekologicznej żywności, która będzie bezpośrednio pochodziła od rolników z naszego regionu . Produkty będzie można kupić bezpośrednio od rolników m.in. podczas Eko Bazaru, Rodzinnych Kiermaszów Farmerskich oraz przez sklep internetowy. Dzięki temu z naszymi produktami trafimy do szerszego grona odbiorców w naszym województwie i poza nim.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja


logo unia

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.”

Projekt opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020

Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi