Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

04-01-2022 do 04-01-2023

325 000,00

ze środków EFRROW - 206 797,50 zł (63,63%), z KŚP - 118 202,50 zł (36,37%)

https://niezapomniane-smaki.pl/

Celem operacji jest innowacyjna forma współpracy i sprzedaży oraz dystrybucji zróżnicowanych produktów rolnych, która polega na utworzeniu krótkiego łańcucha dostaw producentów rolnych poprzez lepsze ich zintegrowanie. Ponadto celem operacji jest poprawa konkurencyjności oraz jakości produktów wytwarzanych przez grupę operacyjną EPI a także promocje na rynkach lokalnych i rozwój krótkich cykli dostaw. Cel realizacji zadania-Utworzenie Grupy Operacyjnej EPI pod nazwą Niezapomniane Smaki która stworzy i rozwinie krótki łańcuch dostaw polegający na zorganizowaniu i wspólnym wprowadzeniu na rynek produktów spożywczych oraz wspólną sprzedaż, dystrybucję i promocję produktów. Zadania w projekcie:1. Utworzenie wspólnego punktu sprzedaży- stacj0narnylwyjazdowy2. Stworzenie strony internetowej Grupy EPI 3. Stworzenie aplikacji mobilnej Grupy EPI 4. Utworzenie sklepu internetowego Grupy EPI 5. Utworzenie wspólnej promocji i dystrybucji produktów poprzez ujednolicone logo, etykiety, szybką dostawę do klienta (bezpośrednio skuterem). Plan realizacji zadania: W skład grupy operacyjnej EPI pod nazwą Niezapomniane Smaki wchodzi sześciu rolników o zróżnicowanym asortymencie produktów. Dotychczas sprzedaż produktów z gospodarstw odbywała się w ograniczony sposób poprzez sprzedaż lokalnym konsumentom najczęściej z domu i na targu. W okresie docelowym Grupa operacyjna EPI założyła tworzenie krótkiego łańcucha dostaw poprzez rozszerzenie dotychczasowego asortymentu wytwarzanych produktów przez każdego z rolników oraz zorganizowaniu wspólnej sprzedaży, dystrybucji i promocji produktów, a także ekspansję sprzedaży poza województwo podlaskie.

Korzyści płynące z realizacji zadania: - usprawnienie pracy, - skrócenie czasu przetwarzania surowców, - podniesienie jakości produktów zarówno w przetwórstwie mleka, oleju i mięsa. W ramach krótkiego łańcucha dostaw kluczowa przy sprzedaży produktów jest różnorodność asortymentu. W przypadku zakupu sprzętu do przetwarzania produktów ważna jest higiena w dystrybucji, dłuższe zachowanie wartości odżywczych produktów. Te wszystkie opisane czynniki wpłyną na zasadność realizacji operacji i tworzenia krótkiego łańcucha dostaw. Poprzez wspólne etykiety, na których znajdą się informacje o ich produktach, pochodzeniu będą mogły w bezpieczny i pewny sposób sprzedać je klientom bezpośrednim. Wspólne logo i marka konsorcjum podniesie jakość ich produktów.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja