Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

31-12-2021 do 31-12-2022

325 000,00

ze środków EFRROW w wysokości 206 797,50 zł (słownie złotych: dwieście sześć tysięcy siedemset dziewięćdziesiąt siedem 50/100), co stanowi 63,63 % przyznanej pomocy na realizację operacji; z krajowych środków publicznych, w wysokości 118 202,50 zł, (słownie złotych: sto osiemnaście tysięcy dwieście dwa 50/100), co stanowi 36,37 % przyznanej pomocy na realizację operacji

www.mlecznekujawy.pl

W ramach Grupy Operacyjnej Mleczne Kujawy będą realizowane nowe kanały dystrybucji (zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów prawnych dotyczących sprzedaży bezpośredniej) - województwo kujawsko-pomorskie oraz województwa ościenne - mazowieckie, łódzkie, wielkopolskie, pomorskie i warmińsko- mazurskie. Region obsługiwany przez GO Mleczne Kujawy jest atrakcyjny turystycznie, jak też gospodarczo, co przyczyni się do stworzeni bazy klientów. Nowe kanały dystrybucji prowadzone w oparciu o członków konsorcjantów - 11 rolników prowadzących produkcja produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej, a także rolniczy handel detaliczny przy udziale jedynego dopuszczalnego pośrednika - Kujawskiej Spółdzielni Mleczarskiej. Konsument za pomocą sklepu internetowego oraz aplikacji mobilnej będzie mógł zamówić produkty mleczne pod swoje drzwi, ewentualnie w miejscach - bezkontaktowo. Szczególnie istotne jest to w wymiarze walki z pandemią Koronawirusa. Produkty mleczne poprawiają naszą florę bakteryjną i przyczyniają się do walki z pandemią koronowirusa SARS-COV-2. W ramach operacji przewidziano utworzenie bezpośrednich kanałów dystrybucji pomiędzy producentami rolnymi a konsumentami dla produktów wytwarzanych z mleka pochodzącego od producentów rolnych uczestniczących w konsorcjum. Głównym narzędziem dystrybucji przewidzianym przez konsorcjum będzie sklep internetowy z dostosowaniem do urządzeń mobilnych. Obecnie producenci mleka nie przetwarzają mleka lecz je sprzedają w postaci surowej. W ramach operacji konsorcjum rozpocznie sprzedaż bezpośrednio konsumentom przetwory z mleka, co pozwoli na uzyskanie większych marż jak również ugruntuje markę wśród konsumentów.

Nowe kanały dystrybucji będą opierały się na szybkości dowozu, przechowywaniu produktów - sprzedaży przez Internet - bezpośrednio pod drzwi klienta "(door-to-door), co będzie gwarantowało świeżość produktów.

W ramach operacji GO Mleczne Kujawy zrealizowała wszystkie zadania. Zakupiono samochód dostawczy z izotermą. Stworzono stronę internetową oraz sklep internetowy. Dzięki temu można zwiększyć ilość sprzedaży produktów konsorcjum. Obecnie rolnicy – producenci rolni sprzedając samodzielnie swoje produkty pośrednikom/ sklepom lub zakładom przetwarzającym uzyskując niewielkie marże za produkty wysokiej jakości. Utworzenie konsorcjum i działanie w grupie która rozpocznie sprzedaż bezpośrednio konsumentom pozwoli na uzyskanie wyższej marży oraz trwalszego związanie bezpośrednich konsumentom z rolnikami. A z drugiej strony wymuszać będzie utrzymanie przez producentów rolnych uczestniczących w konsorcjum wysokiej jakości produktów nabiałowych. Konsumenci końcowi w wyniku działań Grupy Operacyjnej będą mogli trzymać lepszej jakości produkty nabiałowe w maksymalnie krótkim czasie.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja