Rolnicy zrealizowali projekt zgodnie z planem. Został zakupiony sprzęt o założonych parametrach: kocioł serowarski, maselnica, pakowarka próżniowa, szafa fermentacyjno-chłodnicza, samochód dostawczy, miodarka radialna, urządzenie do kremowania, szafa chłodnicza, piec konwekcyjny z nawilżeniem, stół z szafką, z drzwiami suwanymi, robot planetarny, układ rozlewu soków do doypaków/saszetek z ustnikiem. Utworzona strona internetowa www.prostozpodlasia była aktualizowana.
Grupa opracowała wspólne oznakowanie produktów. Grupa "Prosto z Podlasia" oferowała swoje wyroby na targach, festynach, kiermaszach i konferencjach. Został utworzony wspólny sklep internetowy oraz profil na Facebooku. Wszystkie te działania poprawiły konkurencyjność i dostępność oferowanych przez grupę produktów na rynku oraz wzmocniły poczucie dowartościowania jej członków.
Konsorcjum założone przez rolników dokonało zakupów maszyn i sprzętu służącego do przygotowania, pakowania i sprzedaży bezpośredniej swoich produktów oraz środka transportu. Zakup sprzętu umożliwił podniesienie warunków i efektywności produkcji oraz jakości oferowanych produktów. Współpraca pod wspólną marką poprawiła konkurencyjność i dostępność oferowanych produktów na rynku oraz umożliwiła bezpośredni kontakt z klientem końcowym. Grupa opracowała wspólne logo i etykiety do oznakowania żywności oraz założyła stronę internetową, profil na Facebooku (https://www.facebook.com/profile.php?id=100087494642015) oraz sklep internetowy (https://sklep.prostozpodlasia.pl), co zwiększyło zainteresowanie produktami i spowodowało wzrost liczby klientów. Grupa wspólnie oferowała bezpośrednim odbiorcom wytwarzane przez siebie produkty na targach, festynach, kiermaszach oraz konferencjach, gdzie mogła nawiązać bezpośrednie relacje z klientami. Klienci mogli nabywać produkty wysokiej jakości, bez żadnych konserwantów z pominięciem pośredników.
Dodatkowo mogli bezpośrednio u producenta uzyskać szczegółowe informacje na temat wytwarzania produktu i jego walorów smakowych.