Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

19-11-2021 do 31-12-2022

325 000,00

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich - 206 797,50 zł, Krajowe środki publiczne - 118 202,50 zł.

http://polasmaku.pl/

Realizowana operacja ma na celu skrócenie łańcucha dostaw pomiędzy producentem a konsumentem poprzez konsolidację sprzedaży produktów rolnych i ich przetworów z 5 gospodarstw rolnych w ramach platformy internetowej: www.polasmaku.pl i pod wspólnym logo. W ramach operacji planowane jest zwiększenie oferowanego i sprzedawanego w ramach działania grupy operacyjnej asortymentu o produkty przetworzone i opatrzenie jej składowych informacją o pochodzeniu, składzie oraz sposobie wytwarzania tej żywności oraz wspólne ewidencjonowanie sprzedaży w zakresie określonym w RHD oraz dostawach bezpośrednich dla poszczególnych gospodarstw. Kolejnym założeniem jest wspólne i spójne prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych, zwiększające potencjał sprzedażowy. Przewidziana została modernizacja obiektów poprzez dostosowanie budynków stanowiących zaplecze gospodarcze grupy operacyjnej do potrzeb wynikających z realizacji krótkich łańcuchów dostaw. Nastąpi zwiększenie potencjału sprzedażowego oraz konkurencyjności grupy operacyjnej poprzez doposażenie w niezbędne urządzenia, środek transportu i zapewnienie niezbędnego wyposażenia przestrzeni magazynowej. Realizacja zadań umożliwi wspólną i konkurencyjną sprzedaż produktów oferowanych przez grupę operacyjną w ramach krótkich łańcuchów dostaw oraz zapewnienie płynnego działania grupy operacyjnej.

Umożliwienie realizacji sprzedaży w ramach krótkiego łańcucha dostaw, gdzie rolnicy wchodzący w skład grupy operacyjnej dostarczają swoje produkty bezpośrednio do konsumenta pozwala na zwiększenie potencjału sprzedażowego członków grupy, niejednokrotnie go inicjując. Pominięcie pośredników pozwala na uzyskanie wyżej ceny za oferowane produkty. Wspólna sprzedaż w takim modelu zwiększa również konkurencyjność poprzez szerszy asortyment oferowanych produktów, zapewnienie ich wysokiej jakości oraz kontakt z konsumentami, co pozwala na lepsze poznanie ich potrzeb i odpowiedź na nie. Korzystne jest również wspólne realizowanie działań marketingowych oraz obowiązków księgowo-prawnych, umożliwiające lepsze zagospodarowanie zasobów czasowych i finansowych członków grupy.

Realizowana operacja miała na celu skrócenie łańcucha dostaw pomiędzy producentem a konsumentem poprzez konsolidację sprzedaży produktów rolnych i ich przetworów z 5 gospodarstw rolnych w ramach platformy internetowej: www.polasmaku.pl i pod wspólnym logo. W ramach operacji zwiększono oferowany i sprzedawany w ramach działania grupy operacyjnej asortyment o produkty przetworzone i opatrzenie ich składowych informacją o pochodzeniu, składzie oraz sposobie wytwarzania tej żywności oraz wspólne ewidencjonowanie sprzedaży w zakresie określonym w RHD oraz dostawach bezpośrednich dla poszczególnych gospodarstw. Kolejnym założeniem jest wspólne i spójne prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych, zwiększające potencjał sprzedażowy. Zrealizowana została modernizacja obiektów poprzez dostosowanie budynków stanowiących zaplecze gospodarcze grupy operacyjnej do potrzeb wynikających z realizacji krótkich łańcuchów dostaw. Nastąpi zwiększenie potencjału sprzedażowego oraz konkurencyjności grupy operacyjnej poprzez doposażenie w niezbędne urządzenia, środek transportu i zapewnienie niezbędnego wyposażenia przestrzeni magazynowej. Realizacja zadań umożliwiła wspólną i konkurencyjną sprzedaż produktów oferowanych przez grupę operacyjną w ramach krótkich łańcuchów dostaw oraz zapewnienie płynnego działania grupy operacyjnej. Realizowana operacja powstała przy wsparciu merytorycznym i zaangażowaniu Pana Mariusza Porębskiego ze Świętokrzyskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Modliszewicach. Gospodarstwa rolne, wchodzące w skład grupy operacyjnej, znajdują się na terenie powiatu lipskiego, na południowym Mazowszu, gdzie nie funkcjonują w tym momencie istotne zrzeszenia rolników przekładające się na wzrost ich możliwości sprzedażowych. W regionie w marginalnym zakresie realizowane są działania wspierające sprzedaż produktów rolnych w ramach krótkich łańcuchów dostaw, które obejmują ograniczoną liczbę podmiotów gospodarczych w nią zaangażowanych. Brak jest inicjatyw wspierających lokalny rozwój gospodarczy. Istnieje duża potrzeba wdrażania rozwiązań zacieśniających związki geograficzne i społeczne między producentami żywności a konsumentami. Tymczasem subregion ma istotny potencjał wytwórczy i tradycje sadownicze, co warto i trzeba wykorzystać. Zrealizowane w ramach operacji działania informacyjno-komunikacyjne oparte są na strategii promocji odpowiednio: oferowanych produktów, krótkich łańcuchów dostaw i korzyści konsumenckich z nimi związanych oraz hasła: „to co dobre, znajdziesz blisko”, wpisanego w logo grupy POLA SMAKU (tzw. "claim"). Ma to także liczne odniesienia na stronie internetowej i w mediach społecznościowych.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja