Realizowana operacja miała na celu skrócenie łańcucha dostaw pomiędzy producentem a konsumentem poprzez konsolidację
sprzedaży produktów rolnych i ich przetworów z 5 gospodarstw rolnych w ramach platformy internetowej: www.polasmaku.pl i pod
wspólnym logo. W ramach operacji zwiększono oferowany i sprzedawany w ramach działania grupy operacyjnej asortyment o
produkty przetworzone i opatrzenie ich składowych informacją o pochodzeniu, składzie oraz sposobie wytwarzania tej żywności oraz
wspólne ewidencjonowanie sprzedaży w zakresie określonym w RHD oraz dostawach bezpośrednich dla poszczególnych
gospodarstw. Kolejnym założeniem jest wspólne i spójne prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych, zwiększające potencjał
sprzedażowy. Zrealizowana została modernizacja obiektów poprzez dostosowanie budynków stanowiących zaplecze gospodarcze
grupy operacyjnej do potrzeb wynikających z realizacji krótkich łańcuchów dostaw. Nastąpi zwiększenie potencjału sprzedażowego
oraz konkurencyjności grupy operacyjnej poprzez doposażenie w niezbędne urządzenia, środek transportu i zapewnienie
niezbędnego wyposażenia przestrzeni magazynowej. Realizacja zadań umożliwiła wspólną i konkurencyjną sprzedaż produktów
oferowanych przez grupę operacyjną w ramach krótkich łańcuchów dostaw oraz zapewnienie płynnego działania grupy operacyjnej.
Realizowana operacja powstała przy wsparciu merytorycznym i zaangażowaniu Pana Mariusza Porębskiego ze Świętokrzyskiego
Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Modliszewicach.
Gospodarstwa rolne, wchodzące w skład grupy operacyjnej, znajdują się na terenie powiatu lipskiego, na południowym Mazowszu,
gdzie nie funkcjonują w tym momencie istotne zrzeszenia rolników przekładające się na wzrost ich możliwości sprzedażowych. W
regionie w marginalnym zakresie realizowane są działania wspierające sprzedaż produktów rolnych w ramach krótkich łańcuchów
dostaw, które obejmują ograniczoną liczbę podmiotów gospodarczych w nią zaangażowanych. Brak jest inicjatyw wspierających
lokalny rozwój gospodarczy. Istnieje duża potrzeba wdrażania rozwiązań zacieśniających związki geograficzne i społeczne między
producentami żywności a konsumentami. Tymczasem subregion ma istotny potencjał wytwórczy i tradycje sadownicze, co warto i
trzeba wykorzystać. Zrealizowane w ramach operacji działania informacyjno-komunikacyjne oparte są na strategii promocji
odpowiednio: oferowanych produktów, krótkich łańcuchów dostaw i korzyści konsumenckich z nimi związanych oraz hasła: „to co
dobre, znajdziesz blisko”, wpisanego w logo grupy POLA SMAKU (tzw. "claim"). Ma to także liczne odniesienia na stronie
internetowej i w mediach społecznościowych.