Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

18-11-2021 do 18-11-2022

331 758,08

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich; Krajowe środki publiczne

www.zielonypunktrolny.pl

Głównym celem operacji jest poprawa konkurencyjności gospodarstw rolnych na rynku produktów żywnościowych oraz zwiększanie uzyskiwanych dochodów poprzez uczestnictwo w krótkich łańcuchach dostaw. Kreowanie pozytywnego wizerunku rolnictwa poprzez oferowanie lokalnych produktów wysokiej jakości wiadomego pochodzenia. Celem pośrednim projektu jest podnoszenie poziomu świadomości konsumenckiej w zakresie rynków produktów wysokiej jakości, przeciwdziałania marnotrawienia żywności. Cele te zostaną osiągnięte poprzez utworzenie Zielonego Punktu Rolnego - infrastruktury umożliwiającej dystrybucję produktów rolnych oraz środków spożywczych wytwarzanych przez dolnośląskich rolników, bezpośrednio konsumentom finalnym. Zgodnie z założeniami projektowymi uruchomiono stronę internetową grupy operacyjnej Zielony Punkt Rolny. Kolejne zadania to przygotowanie infrastruktury, zakup przyczep sprzedażowych, wspólnych opakowań, etykiet ze wspólnym logo, ologowanie Punktu i przyczep oraz uruchomienie sklepu internetowego. Wszystkie te zadania pozwolą na rozpoczęcie wspólnej sprzedaży przez członków grupy. Do obowiązków wszystkich członków grupy operacyjnej należy zapewnienie zadeklarowanych produktów, które będą dystrybuowane przez grupę, osiągnięcie wskaźników i założonej w ramach projektu sprzedaży zgodnie z zadeklarowaną wielkością, prowadzenie dokumentacji sprzedażowej i przekazywanie informacji Liderowi, odpowiednie znakowanie produktów, w tym posługiwanie się wspólnym logo, udostępnienie produktów do zamieszczenia na stronie internetowej, sklepie internetowym, dostarczenie swoich produktów dwa razy w miesiącu w wyznaczonych godzinach w Zielonym Punkcie Rolnym, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z konsumentami. Przygotowana w ramach realizacji infrastruktura umożliwi utworzenie krótkiego łańcucha dostaw w ramach wspólnej marki i pod wspólnym logo.

Poprzez realizację operacji zdecydowanie poprawi się konkurencyjność dolnośląskich rolników, którzy dotychczas nie mieli możliwości oferowania swoich produktów na stronie internetowej i w sklepie internetowym, a konsumenci odbioru lokalnych produktów w jednym miejscu lub z dostawą „pod drzwi”. Zapewnienie szerokiej oferty koszyka produktów, w tym certyfikowanych znakiem gospodarstwa ekologicznego czy wpisanych na Listę Produktów Tradycyjnych prowadzoną przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, bezpośrednio od rolników, bez pośredników, cyklicznie i w dodatku w jednym punkcie, umożliwi budowanie odpowiednich relacji rolnik, producent-konsument, wzmacnianie świadomości konsumenckiej i edukowanie w zakresie żywności wysokiej jakości. Pojedynczy producenci mają ograniczone możliwości podejmowania działań podnoszących poziom ich wiedzy i umiejętności czy prowadzenia wspólnej promocji, przez co stają się mało widoczni dla konsumentów. Poprzez udział w grupie operacyjnej Zielony Punkt Rolny, dolnośląscy rolnicy i producenci żywności wysokiej mają możliwość wspólnej promocji, budowania lokalnej marki oraz dotarcia do szerszej grupy odbiorców.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja


logo unia

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.”

Projekt opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020

Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi