Głównym celem operacji jest poprawa konkurencyjności gospodarstw rolnych na rynku produktów żywnościowych oraz zwiększanie uzyskiwanych dochodów poprzez uczestnictwo w krótkich łańcuchach dostaw. Kreowanie pozytywnego wizerunku rolnictwa poprzez oferowanie lokalnych produktów wysokiej jakości wiadomego pochodzenia.
Celem pośrednim projektu jest podnoszenie poziomu świadomości konsumenckiej w zakresie rynków produktów wysokiej jakości, przeciwdziałania marnotrawienia żywności.
Cele te zostaną osiągnięte poprzez utworzenie Zielonego Punktu Rolnego - infrastruktury umożliwiającej dystrybucję produktów rolnych oraz środków spożywczych wytwarzanych przez dolnośląskich rolników, bezpośrednio konsumentom finalnym.
Zgodnie z założeniami projektowymi uruchomiono stronę internetową grupy operacyjnej Zielony Punkt Rolny. Kolejne zadania to przygotowanie infrastruktury, zakup przyczep sprzedażowych, wspólnych opakowań, etykiet ze wspólnym logo, ologowanie Punktu i przyczep oraz uruchomienie sklepu internetowego. Wszystkie te zadania pozwolą na rozpoczęcie wspólnej sprzedaży przez członków grupy. Do obowiązków wszystkich członków grupy operacyjnej należy zapewnienie zadeklarowanych produktów, które będą dystrybuowane przez grupę, osiągnięcie wskaźników i założonej w ramach projektu sprzedaży zgodnie z zadeklarowaną wielkością, prowadzenie dokumentacji sprzedażowej i przekazywanie informacji Liderowi, odpowiednie znakowanie produktów, w tym posługiwanie się wspólnym logo, udostępnienie produktów do zamieszczenia na stronie internetowej, sklepie internetowym, dostarczenie swoich produktów dwa razy w miesiącu w wyznaczonych godzinach w Zielonym Punkcie Rolnym, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z konsumentami. Przygotowana w ramach realizacji infrastruktura umożliwi utworzenie krótkiego łańcucha dostaw w ramach wspólnej marki i pod wspólnym logo.