Celem konsorcjum jest utworzenie krótkiego łańcucha dostaw oraz połączenie potencjałów technicznych, ekonomicznych i finansowych członków konsorcjum, aby osiągnąć założenia projektu w zakresie wspólnej sprzedaży. Będzie to możliwe w szczególności poprzez stworzenie wspólnej oferty identyfikowanej pod jedną marką, opierającej się na doświadczeniu i rozpoznawalności członków, wykorzystującej i wzmacniającej istniejące kanały dystrybucji, które zyskają dzięki realizacji projektu nowego znaczenia w związku z wystąpieniem efektu synergii.
Realizacja zakresu rzeczowego projektu zwiększy automatyzację procesu przygotowania produktów rolnych do sprzedaży, ograniczy nakłady pracy ludzkiej i pozwoli na osiągnięcie korzyści skali. Współpraca Członków grupy zapewni obniżenie kosztów także dzięki realizacji dostaw z jednego miejsca. Każdy z członków grupy operacyjnej prowadzi sprzedaż, jednak nie osiągają zadowalającego poziomu. Możliwość współdziałania i wykorzystania premii na stworzenie wspólnego i skrócenie indywidualnych łańcuchów dostaw, zwiększy potencjał grupy i zapewni jej ofercie przewagę konkurencyjną. Nawiązana współpraca, profesjonalizm, możliwość przygotowania wielu zamówień jednocześnie, spowodują, że zrealizowany pozyskamy stałych odbiorców. Dzięki wykorzystaniu potencjału partnerów oraz odpowiedniemu przygotowaniu produktów do sprzedaży, możliwe będzie wyjście z ofertą poza lokalny rynek. Sprzedaż do innych województw umożliwi osiągnięcie zaplanowanych poziomów sprzedaży, pozyskanie stałych klientów. Docelowo pozwoli również na podejmowanie kolejnych decyzji rozwojowych.
Możliwość uzyskania dotacji wyeliminuje barierę finansową. Skrócenie łańcucha dostaw wyeliminuje pośredników i pozwoli uzyskać wyższe przychody. Zakres sprzedaży jest odzwierciedleniem struktury produkcji w poszczególnych gospodarstwach. Jest również odpowiedzią na zapotrzebowanie jakie zgłasza rynek.
Zaplanowane przedsięwzięcie jest uzasadnione ekonomicznie.