Projekt zakłada innowacyjne podejście do komunikacji z klientem. Dzięki temu żywność będzie produkowana na zamówienie. Wartością takiego podejścia jest wykorzystanie najnowszych sposobów komunikowania się on-line, sposobów prowadzenia komunikacji wykorzystującej płaszczyznę internetową, ale także, co trzeba podkreślić, ciekawe wykorzystanie metod tradycyjnych, np. innowacyjne podejście do tzw. sprzedaży osobistej (osobisty kontakt klienta z producentem i producenta z klientem). Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii projekt wprowadza możliwość szybkiego komunikowania się oraz możliwość zmniejszenia kosztów przeznaczonych na promocję klasyczną i koszty magazynowania. Realizacja projektu przyniesie korzyści w postaci zwiększenia sprzedaży i rozszerzenia rynku zbytu dzięki oferowaniu produktów w Internecie. Spowoduje to zwiększenie opłacalności produkcji rolnej w gospodarstwach członków konsorcjum. Dzięki utworzeniu krótkiego łańcucha konsument ma ułatwiony dostęp (w przypadku mleka nawet całodobowy) do żywności świeżej, dobrej, czyli wysokiej jakości. Jest to żywność lokalna, w ogóle nieprzetworzona lub przetworzona w minimalnym stopniu, wyprodukowana bez użycia konserwantów.