Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

14-10-2021 do 14-10-2022

405 765,82

zgodnie z zapisami umowy: ze środków EFRROW oraz ze środków publicznych, natomiast przed otrzymaniem refundacji w wysokości 20 % kwoty pomocy inwestycję Wnioskodawca pokryje ze środków własnych

www.bocki.agro.pl

Grupę stanowią współpracujący ze sobą rolnicy, w tym pszczelarze, prowadząc indywidualną produkcję opartą o nieprzetworzone produkty rolne: XY.· produkcja zbóż, pasieka, XX: jaja kurze. truskawki, XY: pasieka, XY: produkcja zbóż, pasieka, jaja kurze, XY: jaja kurze, aronia ekologiczna. Realizacja inwestycji pozwoli na wprowadzenie następujących produktów: miód w ofercie poszerzonej o miód kremowany (innowacyjną metodą, bez zaangażowania obróbki termicznej), pyłek pszczeli, pierzga, olej rzepakowy tłoczony na zimno, aronia ekologiczna suszona, jaja kurze, truskawka suszona. Potencjałem grupy są zasoby i umiejętności poszczególnych członków do pozyskiwania wysokiej jakości surowca, jak też niewykorzystywany przez lidera budynek, który idealnie nadaje się do zaadoptowania jako baza do wspólnego przetwórstwa. Kluczowym zadaniem będzie dostosowanie zaplecza produkcyjnego na potrzeby grupy operacyjnej. Remont, połączony z modernizacją budynku gospodarczego oraz zgromadzenie wyposażenia. Jednocześnie grupa zajmie się przygotowaniem niezbędnych treści do wykorzystania w materiałach promocyjnych oraz w Internecie. Ponadto nastąpi uruchomienie marketingu „szeptanego" i nawiązanie kontaktów z potencjalnymi odbiorcami produktów w ramach KŁD. Zadania te będą realizowane solidarnie przez wszystkich partnerów w podziale na sekcje. Członkowie grupy operacyjnej będą stopniowo odchodzić od wprowadzania do obrotu produktów rolnych do przetwórstwa i punktów skupu. W zamian rozwijać będą ofertę produktów wstępnie przetworzonych, oferując je do sprzedaży w KŁD. Niektóre produkty, jak np. jaja kurze, czy też miód będą oferowane w sposób zorganizowany i atrakcyjny pod względem marketingowym, kojarzącym się z profesjonalizmem i jakością lokalną (wspólne logo, motywy graficzne etykiet, jednolite opakowania, ekstensywne metody chowu). Członkowie grupy jako całość posiadają rozliczną sieć kontaktów. Podstawą działań promocyjnych będzie wzajemna promocja produktów - pszczelarze oferując np. miód swym klientom, przy okazji będą informować o możliwości nabycia innych produktów, jak np. olej rzepakowy, czy też ekologiczna aronia suszona. W tym celu wykonane zostaną odpowiednie ulotki, jak też będą wykorzystane media społecznościowe poszczególnych osób. Niezależnie od powyższego powstanie strona internetowa z informacjami o asortymencie i miejscami zakupu produktów. Planuje się, że produkty będą sprzedawane również poza obszarem województwa podlaskiego. Odbywać się to będzie z udziałem pośrednika. W przypadku rolniczego handlu detalicznego (RHO) wykorzystane zostaną uprawnienia producenta stwarzające możliwość zbywania żywności na rzecz podmiotów takich jak: sklepy, restauracje, stołówki i inne placówki o podobnym charakterze. Zbywanie żywności do zakładów prowadzących handel detaliczny (sklepy, restauracje i inne placówki) z przeznaczeniem dla konsumenta finalnego będzie odbywać m. in. z uwzględnieniem zakładów zlokalizowanych na obszarach powiatów sąsiadujących z województwem podlaskim lub miast: Warszawa, Lublin, Olsztyn - stanowiących siedzibę sejmiku województwa, sąsiadujących z województwem podlaskim. W przypadku produktów roślinnych, planowanych do dystrybucji w ramach dostaw bezpośrednich (np. aronia suszona), będą one sprzedawane m. in. z udziałem jednego (dozwolonego) pośrednika nie tylko na terenie województwa podlaskiego, lecz również województw przyległych (mazowieckie, warmińsko-mazurskie oraz lubelskie).

Operacja przewiduje produkcję i sprzedaż 8 produktów, w tym uwzględnia 3 indywidualne kody produktu rolnego. Operacja jest związana ze wzmacnianiem pozycji rynkowej uczestników grupy polegającej na tworzeniu wartości dodanej w związku z przetwórstwem surowców na poziomie gospodarstwa oraz uzyskiwaniem przewagi konkurencyjnej wynikającej ze wspólnej promocji produktów będących w ofercie poszczególnych partnerów. Należy podkreślić, że operacja przyczyni się też do harmonijnego korzystania z podstawowych surowców naturalnych (w tym ekologicznych), gdyż powstałe produkty będą wytworzone w procesach naturalnych. Nie bez znaczenia jest fakt, że działalność grupy opiera się również w oparciu o zakładany rozwój oferty produktów pszczelich. Powiązanie hodowli pszczół z możliwością uzyskiwania stabilnego źródła dochodu z tego tytułu ma istotne znaczenie w kontekście zapyleń i pracy, którą wykonują pszczoły na rzecz środowiska naturalnego. Tym sposobem konsumenci uzyskają stabilny dostęp do żywności o wysokiej jakości, czego gwarantem będą naturalne metody przetwórcze stosowane przez znanych imiennie (sprawdzonych) producentów.

W wyniku operacji Rolne Konsorcjum wyremontowało budynek gospodarczy, który stanowić będzie zaplecze dla produkcji w ramach RHD o adekwatnym standardzie sanitarno-weterynaryjnym. Zaopatrzono budynek w niezbędne wyposażenie, stoły nierdzewne, baterie z prysznicem, stoły z basenem, umywalki do rąk bezdotykowe, szafki, regały i szafy. Zakupiono także szereg urządzeń, które pozwalają na wprowadzenie do obrotu produktów rolnych wytworzonych przez partnerów projektu: piec suszarniczy, wialnia do pyłku, dekrystalizator do miodu, młynek do pierzgi, waga, zgrzewarka. By zwiększyć mobilność pasiek i zapewnić transport produktów zakupiono przyczepkę hamowaną z nadstawką do przewozu uli. Przygotowano stronę internetową, opracowano logo oraz etykiety i wizytówki jak również ulotki. By zapewnić standardy produkcji, opracowano i wdrożono system HACAP. Dzięki realizacji operacji członkowie rolnego konsorcjum stworzyli miejsce, w którym mogą przygotowywać swoje produkty do sprzedaży. Zakupione urządzenia pozwolą na przygotowanie produktu do sprzedaży (młynek do pierzgi, suszarnia do owoców itp.). Dzięki zastosowaniu specjalistycznych urządzeń członkowie konsorcjum rozszerzą swoją ofertę np. miód kremowany, pyłek pszczeli, suszone owoce itp. Przez to staną się konkurencyjni na rynku. Budując wspólną markę, łatwiej będzie zareklamować swoje produkty, a także dotrzeć do większej ilości konsumentów pomijając pośredników. Konsumenci uzyskują zdrowy produkt, który z pominięciem konserwantów, pośredników trafi na ich stół. Wskazanie miejsca, w którym zostały udostępnione materiały audiowizualne dotyczące operacji, o ile zostały udostępnione: Beneficjent wraz z pozostałymi rolnikami wchodzącymi w skład grupy operacyjnej udostępnili materiał audiowizualny dotyczący operacji na swoich Facebooka-ch. Chyba nie ma już na świecie użytkownika Internetu, który nigdy nie słyszał o Facebooku. Ten popularny serwis społecznościowy może pochwalić się 901 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie. Ten ogromny potencjał Facebooka odkryty został także przez specjalistów marketingu internetowego na całym świecie.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja