Grupę stanowią współpracujący ze sobą rolnicy, w tym pszczelarze, prowadząc indywidualną produkcję opartą o nieprzetworzone produkty rolne: XY.· produkcja zbóż, pasieka, XX: jaja kurze. truskawki, XY: pasieka, XY: produkcja zbóż, pasieka, jaja kurze, XY: jaja kurze, aronia ekologiczna.
Realizacja inwestycji pozwoli na wprowadzenie następujących produktów: miód w ofercie poszerzonej o miód kremowany (innowacyjną metodą, bez
zaangażowania obróbki termicznej), pyłek pszczeli, pierzga, olej rzepakowy tłoczony na zimno, aronia ekologiczna suszona, jaja kurze, truskawka suszona. Potencjałem grupy są zasoby i umiejętności poszczególnych członków do pozyskiwania wysokiej jakości surowca, jak też niewykorzystywany przez lidera budynek, który idealnie nadaje się do zaadoptowania jako baza do wspólnego przetwórstwa.
Kluczowym zadaniem będzie dostosowanie zaplecza produkcyjnego na potrzeby grupy operacyjnej. Remont, połączony z modernizacją budynku gospodarczego oraz zgromadzenie wyposażenia.
Jednocześnie grupa zajmie się przygotowaniem niezbędnych treści do wykorzystania w materiałach promocyjnych oraz w Internecie. Ponadto nastąpi uruchomienie marketingu „szeptanego" i nawiązanie kontaktów z potencjalnymi odbiorcami produktów w ramach KŁD. Zadania te będą realizowane solidarnie przez wszystkich partnerów w podziale na sekcje.
Członkowie grupy operacyjnej będą stopniowo odchodzić od wprowadzania do obrotu produktów rolnych do przetwórstwa i punktów skupu. W zamian rozwijać będą ofertę produktów wstępnie przetworzonych, oferując je do sprzedaży w KŁD. Niektóre produkty, jak np. jaja kurze, czy też miód będą oferowane w sposób zorganizowany i atrakcyjny pod względem marketingowym, kojarzącym się z profesjonalizmem i jakością lokalną (wspólne logo, motywy graficzne etykiet, jednolite opakowania, ekstensywne metody chowu).
Członkowie grupy jako całość posiadają rozliczną sieć kontaktów. Podstawą działań promocyjnych będzie wzajemna promocja produktów - pszczelarze oferując np. miód swym klientom, przy okazji będą informować o możliwości nabycia innych produktów, jak np. olej rzepakowy, czy też ekologiczna aronia suszona. W tym celu wykonane zostaną odpowiednie ulotki, jak też będą wykorzystane media społecznościowe poszczególnych osób. Niezależnie od
powyższego powstanie strona internetowa z informacjami o asortymencie i miejscami zakupu produktów.
Planuje się, że produkty będą sprzedawane również poza obszarem województwa podlaskiego. Odbywać się to będzie z udziałem pośrednika. W przypadku
rolniczego handlu detalicznego (RHO) wykorzystane zostaną uprawnienia producenta stwarzające możliwość zbywania żywności na rzecz podmiotów takich jak: sklepy, restauracje, stołówki i inne placówki o podobnym charakterze. Zbywanie żywności do zakładów prowadzących handel detaliczny (sklepy, restauracje i inne placówki) z przeznaczeniem dla konsumenta finalnego będzie odbywać m. in. z uwzględnieniem zakładów zlokalizowanych na obszarach powiatów sąsiadujących z województwem podlaskim lub miast: Warszawa, Lublin, Olsztyn - stanowiących siedzibę sejmiku województwa, sąsiadujących z województwem podlaskim. W przypadku produktów roślinnych, planowanych do dystrybucji w ramach dostaw bezpośrednich (np. aronia suszona), będą one
sprzedawane m. in. z udziałem jednego (dozwolonego) pośrednika nie tylko na terenie województwa podlaskiego, lecz również województw przyległych (mazowieckie, warmińsko-mazurskie oraz lubelskie).