Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

29-11-2021 do 28-10-2022

325 000,00

środki EFRROW w wysokości 206797.50 zł, krajowe środki publiczne w wysokości 118202.50 zł

https://orgalio.pl/

W skład grupy operacyjnej pod nazwą Orgalio wchodzi pięciu rolników o zróżnicowanym asortymencie produktów. Rolnicy produkują i sprzedają ekologiczne produkty takie jak: kaszę i mąkę orkiszową, susz z jabłek, susz z aronii, susz z melisy, świeżą malinę. Producenci zarejestrowani są w formie Rolniczego Handlu Detalicznego w Powiatowej Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz w formie dostaw bezpośrednich i produkcji pierwotnej w Powiatowej Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Ponadto wszyscy producenci prowadzą ekologiczne gospodarstwa rolne i posiadają numery identyfikacyjne producentów rolnych. Sprzedaż produktów w konsorcjum odbywać się będzie poprzez sprzedaż lokalnym konsumentom najczęściej z domu i na targu. Poprzez szerszy asortyment swoich produktów Grupa EPI będzie promowała i zdobywała klienta poprzez wstawianie swoich produktów do sklepów ekologicznych w Białymstoku i Warszawie. W ramach operacji zostanie opracowane logo grupy zamieszczone na etykietach i opakowaniach i na stronie internetowej. Produkty każdego producenta należącego do grupy będą zawierały etykiety (opakowania) zawierające informacje o pochodzeniu, składzie oraz sposobie wytwarzania tej żywności. W okresie docelowym założono zwiększenie produkcji produktów rolnych. Poszerzenie zakresu terytorialnego sprzedaży (wyjście poza województwo w szczególności do sąsiadujących dużych miast wojewódzkich - Warszawa). Celem operacji będzie utworzenie innowacyjnej formy współpracy i sprzedaży w ramach konsorcjum sprzedażowego, wypracowanie jednej marki produktów pod wspólnym logo, zdobywanie stałych odbiorców w celu dystrybucji zróżnicowanych ekologicznych produktów rolnych. W ten sposób utworzony przez producentów rolnych krótki łańcuch dostaw poprawi konkurencyjność oraz jakość produktów wytwarzanych przez grupę EPI oraz zapewni promocję na rynkach lokalnych.

Dzięki współpracy grupa będzie dysponowała większą ilością zróżnicowanego produktu ,co pozwoli na budowanie stabilnej bazy klientów, stałych odbiorców żywności. Szerszy sortyment produkowany pod jedną marką ułatwi klientom zakupy w jednym miejscu. Zarówno asortyment produktów jak i ich ilość będzie zwiększana. Doskonalone też będą metody sprzedaży z gospodarstwa.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja