Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

01-12-2021 do 31-10-2022

295 295,00

EFRROW oraz środki własne

https://www.ekoosieck.pl/

Dzięki wsparciu środków Unii Europejskiej w ramach działania 16 „Współpraca” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 możliwe będzie utworzenie krótkiego łańcucha dostaw. Tworzy go pięciu rolników wchodzących w skład grupy operacyjnej Kampania Zdrowej Żywności - EkoOsieck. Zapewni on możliwość sprzedaży produktów rolnych wytwarzanych przez członków utworzonej grupy operacyjnej. Na osiągniecie tego celu wpłynie realizacja zakresu rzeczowego. Dotacja zostanie przeznaczona na unowocześnienie procesu produkcji, przygotowania do sprzedaży produktów oraz uruchomienie sklepu internetowego. Realizacja projektu zapewni możliwość wspólnej sprzedaży w okresie co najmniej 2 lat od dokonania płatności końcowej w ramach projektu. Przedmiotem operacji jest rozwój zaplecza produkcyjno-handlowego - adaptacja pomieszczeń oraz zakup wyposażenia i oprogramowania. Utworzony krótki łańcuch dostaw pozwoli na zwiększenie przychodów z prowadzonej działalności.

Powołanie konsorcjum miało na celu utworzenie krótkiego łańcucha dostaw oraz połączenie potencjałów technicznych, ekonomicznych i finansowych członków konsorcjum, aby realizować wspólną sprzedaż. Partnerzy doskonale się znają i współpracują ze sobą od wielu lat. Oferta identyfikowana pod wspólną marką zapewni im uruchomienie nowych kanałów dystrybucji. Każdy z członków konsorcjum prowadzi sprzedaż na własny rachunek, jednak nie osiąga zadowalającego udziału w rynku. Oferta, którą posiadają partnerzy jest unikalna w skali kraju. Na rynku istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na mięso i sery wysokiej jakości, produkowane na małą skalę. Partnerzy nie posiadali dotychczas infrastruktury oraz wyposażenia do realizacji profesjonalnej sprzedaży. Zakupione sprzęty i zaplecze umożliwią przygotowanie produktów do sprzedaży i samą sprzedaż. Zapotrzebowanie zgłaszane przez klientów będzie możliwe do zaspokojenia. Większa liczba klientów to większa promocja produktów i skala sprzedaży. Możliwość uzyskania dotacji wyeliminuje barierę finansową. Zobowiązanie się partnerów do współdziałania pozwoli na wykorzystanie efektu synergii - połączenia potencjału partnerów przy sprzedaży produktów. Skrócenie łańcucha dostaw wyeliminuje pośredników i pozwoli uzyskać wyższe przychody. Możliwość dostawy bezpośrednio do odbiorcy znacząco zwiększy liczbę klientów. Współdziałanie w ramach grupy pozwoli ograniczać koszty dostaw. Zakres sprzedaży jest odzwierciedleniem struktury produkcji w poszczególnych gospodarstwach. Jest również odpowiedzią na zapotrzebowanie jakie zgłasza rynek. Zaplanowane przedsięwzięcie jest uzasadnione ekonomicznie. Pozyskanie dotacji pozwoli na realizację całości zakresu rzeczowego. Skrócenie łańcucha dostaw zwiększy liczbę klientów końcowych, którzy zapłacą więcej niż pośrednicy. Zakupią towar wysokiej jakości w cenie niższej niż w sklepach ze zdrową żywnością. Możliwość współdziałania i wykorzystania dodatkowych środków finansowych na stworzenie łańcucha dostaw, zwiększy potencjał grupy i zapewni przewagę konkurencyjną oferty. Możliwość wykorzystania potencjału wszystkich partnerów wpłynie bezpośrednio na przygotowanie produktów do sprzedaży i ich sprzedaż. Zrealizowanie zakładanych celów sprzedażowych pozwoli na osiągniecie wskaźników przypisanych do projektu. Realizacja projektu pozwoli na wyjście z ofertą poza województwo.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja