Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

02-11-2021 do 01-11-2022

325 000,00

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Działanie Współpraca

www.palacowamanufaktura.pl

Celem operacji jest zwiększenie dochodowości rolników wchodzących w skład grupy operacyjnej, poprzez odpowiednie przygotowanie do prowadzenia sprzedaży produktów wytworzonych w gospodarstwach bezpośrednio do odbiorców końcowych oraz opracowanie i uruchomienie dopasowanych kanałów dystrybucji, w tym również cyfrowych. Grupa chce oprzeć swoją informację sprzedażową o lokalność, jakość oraz działania w kierunku zrównoważenia środowiskowego, a także pokazanie składów wszystkich produktów oraz metod i technik ich wytworzenia. Grupa planuje sprzedaż produktów do odbiorców na terenie województwa mazowieckiego, poprzez przesyłki kurierskie dedykowane dla produktów żywnościowych, ale także dostawy do lokalnych odbiorców w województwie mazowieckim oraz województwach ościennych przy wykorzystaniu własnego środka transportu. Część asortymentu będzie dostępna tylko sezonowo, z uwagi na np. okres zbioru owoców, ale jednocześnie grupa oferuje bardzo zróżnicowany asortyment, która pozwoli odbiorcom na dobranie wielu ciekawych pakietów produktów. Grupa planuje rozpoczęcie sprzedaży produktów, w 3 miesiącu realizacji operacji.

Stanem docelowym, który udało się osiągnąć jest cykliczne zwiększanie sprzedaży produktów rolnych bezpośrednio do odbiorców ostatecznych, ze wzrostem +8% rok do roku. Jednocześnie grupa rozszerza liczbę rolników w swojej grupie, tak aby docelowo osiągnąć 7 dostawców produktów rolnych. W zakresie ilości odbiorców, członkowie grupy obecnie dostarczają swoje produkty do 80 konsumentów. Ponadto zwiększono dostępny asortyment produktów z 11 do 16 produktów. Grupa zakupiła niezbędny sprzęt do produkcji i przetwórstwa produktów przeznaczonych do sprzedaży konsumentów. Ponadto prowadzi spójną komunikację zewnętrzną opartą przede wszystkim o wspólne logo, które jest wykorzystane zarówno na stronie internetowej (sklepie), w aplikacji na urządzenia mobilne, a także na opakowaniach oraz na etykietach.

Zrealizowano w/w cele projektu.

Łańcuch dostaw, marketing i konsumpcja