Pdgląd projektu EPI

Szczegóły projektu

18-10-2021 do 31-12-2022

382 100,65

Operacja finansowana z pomocy w ramach Działania 16 Współpraca TWORZENIE KRÓTKICH ŁAŃCUCHÓW DOSTAW (325 000 zł) oraz ze środków własnych (69918,14 zł).

www.naszaspizarnia.pl

Operacja polega na prowadzeniu wspólnej sprzedaży produktów i przetworów (produkcja rolna) z wykorzystaniem sklepu stacjonarnego, sklepu internetowego z wersją responsywną na telefon oraz sprzedaży bezpośredniej na straganach, ryneczkach. Sprzedaż będzie realizowana pod wspólnym logo grupy producentów pn. "Specjały z nad Obry", którą tworzy 5 rolników zajmujących się wytwarzaniem wysokiej jakości produktów. Posiadane doświadczenie zbierane na przestrzeni lat zaowocowało chęcią współpracy w zakresie ciągłego podnoszenia jakości produktów i poszerzenia rynków zbytu. Członków grupy operacyjnej połączyła idea wspólnej sprzedaży bezpośredniej w ramach krótkiego łańcucha dostaw oraz podniesienie konkurencyjności wspólnej oferty. Celem operacji realizowanej przez grupę operacyjną jest skrócenie łańcucha dostaw poprzez wyeliminowanie pośredników w efekcie poszerzenie rynku zbytów i zwiększenie konkurencyjności na rynku. Jednym z celów będzie również opracowanie 3 modeli sprzedaży bezpośredniej polegających na: 1. Dostawy bezpośrednie do klienta; 2. Sprzedaż internetowa; 3. Sprzedaż w sklepie stacjonarnym. Ww. modele sprzedaży spowodują skrócenie czasu realizacji dostaw, podniesienie jakości oferowanych produktów oraz zwiększenie jakości obsługi konsumenta, co zaowocuje podniesieniem dochodów gospodarstw zaangażowanych w projekt.

Korzyści: wspólny sklep internetowy, który wprowadzi udogodnienia w postaci zamawiania online asortymentu oferowanych produktów w ramach krótkiego łańcucha sprzedaży oraz dokonywania opłaty przez bankowość internetową w dowolnym miejscu i czasie; wspólne logo - jednym z celów niniejszego projektu jest budowa wspólnej marki. Aby to osiągnąć Grupa planuje stworzenie wspólnego Logo, którym oznaczone będą produkty oferowane przez Grupę. Logo pozwoli na wyróżnienie produktów spośród innych oferowanych w regionie województwa lubuskiego. Logo będzie umieszczane na każdej etykiecie produktowej, materiałach reklamowych, na stronie internetowej oraz sklepie internetowym, wizytówkach oraz ulotkach; etykietach, które będą również jedną z form informacji o produkcie oraz promocji i przyczynią się do rozpoznawalności produktów Konsorcjum.

Operacja realizowana przez grupę operacyjną Konsorcjum Specjały znad Obry spowodowała skrócenie łańcucha dostaw poprzez wyeliminowanie pośredników. W ramach operacji opracowano 3 modele sprzedaży bezpośredniej polegających na: 1. Dostawy bezpośrednie do klienta; 2. Sprzedaż internetowa; 3. Sprzedaż w sklepie stacjonarnym. W ramach przyznanego dofinansowania zrealizowano następujący zakres rzeczowy: dokonano modernizacji dachu w budynku w którym będzie magazynowana soczewica; rozbudowano budynek mieszkalny o kuchnię (wraz z umeblowaniem), w której będą wytwarzane przetwory z warzyw i owoców; zakupiono samochód osobowy (wraz z ubezpieczeniem OC i AC) wykorzystywany do transportu osób i produktów do miejsc sprzedaży oraz do prowadzenia bieżących spraw konsorcjum; uruchomiono stronę internetową wraz ze sklepem internetowym; zakupiono i zamontowano chłodnię do przechowywania borówek; zakupiono patelnię do wytwarzania produktów ze śliwek; wykonano wędzarnię oraz suszarnię z piecem kuchennym; zakupiono regały (wyposażenie sklepu stacjonarnego). Ponadto poniesiono koszty dot. wydatków bieżących, takich jak: obsługa księgowo-finansowa oraz koordynowanie projektu; administrowanie i pozycjonowanie sklepu internetowego; obsługa marketingowa; kompleksowe wdrożenie systemu ochrony danych osobowych (RODO)”projektu. Docelowo grupa wyeliminuje pośredników i wprowadzi wspólną sprzedaż, sprawną i szybką realizację zamówień, podniesie jakości oferowanych produktów, zwiększy konkurencyjności podmiotów należących do grupy operacyjnej. Grupa realizuje operacje poprzez nowe modele sprzedaży polegające na: prowadzeniu sklepu internetowego, sklepu stacjonarnego oraz sprzedaży bezpośredniej na straganach i ryneczkach. Modele te umożliwiają dotarcie do klienta z pominięciem pośredników, co przekłada się na jakość produktów oraz ich cenę końcową. Dodatkowo możliwość wykorzystania wspólnego sklepu internetowego oraz sprzedaż w różnych miejscach woj. lubuskiego oraz wielkopolskiego pozwala na dotarcie z własnymi produktami do większego grona nabywców przy niższych kosztach sprzedaży (np. jeden z konsorcjantów dystrybuuje produkty wszystkich konsorcjantów na targu). Zrealizowany zakres rzeczowy umożliwia produkcję w większej skali o wyższej jakości.

Jakość/przetwórstwo żywności i odżywianie