Bezpośrednim adresatem działań realizowanych w ramach operacji jest Zakład Mięsny "Smak-Górno". Planuje się, że opracowanie znacznie udoskonalonych technologii umożliwi przedłużenie okresu trwałości co najmniej o 30% dla minimum siedmiu produktów mięsa wieprzowego - i co jest bardzo ważne, z zachowaniem ich właściwości odżywczych, prozdrowotnych oraz przetwórczo-użytkowych. Wybrana przez grupę operacyjną, najlepsza i najbardziej efektywna technologia, spełniająca organizacyjne i ekonomiczne kryteria wyboru zostanie przetestowana w warunkach przemysłowych. Weryfikacja technologii opracowanych w warunkach laboratoryjnych oraz uzyskanie pozytywnych rezultatów wdrażania pilotażowego tych technologii w warunkach zakładu mięsnego, będzie stanowiło silną motywację do wdrożenia takiej technologii w zakładzie na drodze do uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku mięsnym. Może stworzyć to możliwość wdrażania opracowanych technologii przez zakłady mięsne w naszym kraju i wzrostu konkurencyjności polskich produktów na rynku krajowym oraz także poza granicami kraju.
Adresatami przewidywanych rezultatów operacji są odbiorcy produktów, w tym ich konsumenci. Opracowanie technologii umożliwiających przedłużenie okresu trwałości produktów mięsa wieprzowego (o około 30%) wpłynie na bardziej efektywną gospodarką magazynową i dystrybucyjną w jednostkach gospodarczych oraz przechowalniczą i konsumpcyjną u konsumentów. Wydłużenie okresu trwałości produktów przyczyni się do zmniejszenie strat w łańcuchu żywności produkowanej z mięsa wieprzowego. Efektem dodatkowym będzie bardziej efektywny system dostaw, z wynikającymi z tego oszczędnościami w zakresie zużycia surowców oraz zmniejszenia kosztów produkcji, przechowywania i dostaw produktów.
W ramach operacji planuje się dodatkowo opracowanie i wdrożenie znacznie udoskonalonej metody organizacji - procesowego zarządzania całą sferą działalności zakładu, bardziej efektywnego (od tradycyjnego) w przedsiębiorstwie stosującym w procesie produkcji szereg złożonych procesów technologicznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Ponadto zostanie ulepszona metoda marketingu, co wpisuje się w zadania operacji i wesprze proces planowanych badań udoskonalonych produktów wśród grupy odbiorców i konsumentów. Działania na rzecz ulepszenia (udoskonalenia) metod organizacji i marketingu podjęto z uwagi na fakt, że w praktyce gospodarczej obserwuje się duże powiązania i przenikanie problematyki dotyczącej efektywnego stosowania technologii z systemem organizacji oraz efektywnego wykorzystania innowacyjnych produktów z metodami promocji i marketingu.
Przedmiot operacji dotyczy innowacji dotychczas niestosowanej w Polsce, ponieważ rezultat końcowy tej operacji jakim jest wydłużenie trwałości surowego mięsa wieprzowego i jego wyrobów zostanie osiągnięty w wyniku synergistycznego efektu zastosowania kilku technik utrwalających, które do tej pory nie były stosowane w naszym kraju. W Polsce były już stosowane niektóre z tych technik utrwalania, jednak było to zastosowanie zazwyczaj pojedynczych metod. Badania w ramach operacji będą stanowić ważny element, w realizowanych w naszym kraju pracach naukowych i badawczo-rozwojowych, ukierunkowanych na opracowywanie coraz lepszych i efektywniejszych metod i technologii utrwalania mięsa wieprzowego.