Zrealizowany projekt przyczyni się do podniesienia jakości fitosanitarnej ziemniaków sadzeniaków, co umożliwi podniesienie opłacalności produkcji i rozszerzenie eksportu przez gospodarstwa rolne. Poszczególnymi rezultatami projektu są: - nowy ekologiczny produkt - zdrowy sadzeniak wolny od patogenów, - nowa metoda przechowywania ziemniaka sadzeniaka oparta na wykorzystaniu nowych ekologicznych biopreparatów do zaprawiania sadzeniaków: naturalnych produktach pochodzenia mikrobiologicznego oraz składnikach roślinnych, w pełni scharakteryzowanych pod względem składu gatunkowego, chemicznego oraz aktywności wobec fitopatogenów ziemniaka oraz prototypu instalacji pilotażowej uwzględniającej parametry: wilgotność, temperatura, naświetlanie. - zastosowanie opracowanych ekologicznych biopreparatów do zaprawiania ziemniaków w zamian za stosowane obecnie fungicydy i insektycydy, które charakteryzują się słabą biodegradowalnością i wprowadzone do gleby zaburzają jej układ mikrobiocenozy, przyczyni się do przywrócenia równowagi biologicznej i ochrony środowiska naturalnego. - wykorzystanie nowej innowacyjnej instalacji przechowalniczej jest rozwiązaniem zmniejszającym skutki zmian klimatycznych (podwyższenia temperatury w sezonach jesiennym i zimowym), które przyczyniają się do rozwoju chorób i powodują straty gospodarcze w uprawie ziemniaka, - prototyp instalacji pilotażowej jest gotowym rozwiązaniem dla małych i średnich gospodarstw, w których przechowuje się sadzeniaki tradycyjnymi metodami (np. w kopcach), często w tych samych miejscach porażonych przez fitopatogeny. W przyszłości technologie oraz prototyp instalacji pilotażowej mogą stać się podstawą do opracowania podobnych rozwiązań, ale w większej skali, istotnych dla wielkotowarowych producentów.
Rezultaty projektu sprzyjały będą usprawnieniu metod produkcji, zmniejszeniu strat, a tym samym poprawie efektywności kosztowej i przyczynią się do poprawienia rachunku ekonomicznego naturalnie uprawianych różnych odmian zmienników. Będą zatem sprzyjały utrzymaniu i wzmocnieniu bioróżnorodności poprzez ułatwienia utrzymywania rożnych gatunków ziemniaków. Nowe metody stworzą przekaz marketingowy skierowany do otoczenia, który będzie miał na celu zapoznanie z walorami naturalnie uprawianych różnogatunkowych ziemniaków.