Wdrożenie innowacyjnej technologii przetwórczej w wyniku realizacji projektu zaowocuje uzyskaniem nasion i orzechów (pestki słonecznika, orzechy włoskie, orzechy laskowe, orzechy arachidowe, migdały), których parametry sensoryczne (smak, zapach, barwa) oraz żywnościowe ulegną poprawie w stosunku do oferty na rynku polskim, a także międzynarodowym. Prażenie nasion metodą mikrofalową pozwala uzyskać walory smakowe nieosiągalne metodami konwencjonalnymi. Obniżone ciśnienie warunkuje łagodniejszy przebieg procesu i zapobiega niepożądanemu utlenianiu i rozpadowi substancji aktywnych, takich jak witaminy. Dodatkowo na skutek objętościowego grzania mikrofalami można uzyskać produkt o podwyższonej objętości na skutek bardzo gwałtownego odparowywania wody, tzw. efekt puffingu.
Wyprażone nową metodą nasiona i orzechy będą sprzedawane w formie mieszanek do bezpośredniego spożycia, o podwyższonych walorach odżywczych (gama bogatych w istotne wartości odżywcze mieszanek pestek i orzechów, stanowiących idealne uzupełnienie diety prozdrowotnej). Samo w sobie stanowi to innowację marketingową i jest odpowiedzią na coraz silniejsze trendy prozdrowotne wśród konsumentów. Są one szczególnie silne w pokoleniu tzw. millenialsów (pokolenie wyżu demograficznego lat 80 i 90 XX w.), którzy wyraźnie daje o sobie znać jako grupa konsumencka o dużej i wciąż rosnącej sile nabywczej. Jest to grupa licząca w Polsce ok. 9-11 mln osób. Ze względu na tak dużą liczebność oraz fakt, że zdrowy tryb życia, wysoka jakość spożywanych produktów, troska o skład żywności mają dla tych osób istotne znaczenie, są oni dla Bakalland SA najważniejszą grupą docelową. Nowy produkt idealnie trafiać będzie w ich gusta.
Geograficzny zasięg oddziaływania operacji obejmuje całą Polskę. Grupa Operacyjna otwarta jest na współpracę z rolnikami oraz grupami producenckimi z każdego regionu. W zakresie nowego produktu skala ta będzie jeszcze większa – nowy produkt trafi na rynki nie tylko naszego kraju, ale i całego świata (z uwagi na intensywną działalność eksportową Bakalland SA), ze szczególnym naciskiem na Europę Zachodnią, Bliski Wschód i Afrykę oraz Daleki Wschód.